• Kerubmamman
    Anonym (djungel) skrev 2013-10-06 15:48:15 följande:
    Hur kan det räknas som växelvist boende när barnet bor en hel vecka per månad mer hos mig? 

Innebär växelvist boende då att jag inte har rätt till underhåll? Jag ska köpa kläder skor osv helt själv då? och han ska inte betala en enda krona för att barnet äter och bor hos mig en hel vecka extra, eller för något annat för barnet? utan han ska bara stå för den maten barnet äter hos honom de dagarna barnet är där?

Som i min väns fall handlar det bara om en dag mer/mindre per vecka (3 av 7 dagar). 12 dagar per 4 veckors-period, men kalendermånader blir det väl nån dag till beroende på hur veckorna faller. 
    FK lär göra en bedömning baserat på ert schema.
    Men ja, växelvist boende behöver inte betyda att det är exakt 50-50% (för min vän är det 43-57%). Växelvist boende betyder också att även han ska köpa kläder osv.  
    Anonym (djungel) skrev 2013-10-06 15:50:36 följande:
    Läste om inkomstprövat underhållsstöd vid växelvist boende, vilket ska jag då söka? Inkomstprövat underhållsstöd eller underhållsstöd från honom? Hur vet jag om fk kommer räkna de 12 dagarna som växelvist boende eller inte? 

Börja med att prata med FK, alternativt fråga Experten här i forumet. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Hur räknar man ut underhållsbidrag? 12 dagar i månaden?