nyfiken82 skrev 2013-10-03 10:34:27 följande:
Okej! Vill ni ha min berättelse??? Så här ligger det då till!Träffades när jag var 19 år gammal och Ja han var mitt livs första kärlek!Jag skulle kunnat gå genom eld för honom. Det var verkligen mannen som jag bara drömt om. För att göra berättelsen lite kortare så var det skit bra tills för 6 år sedan!Då började dom första tendenserna till att något var knass! Det kom kontrollerande sms han fick mig att framstå som en egotrippad jävla fitta i våran bekatskapskrets!Jag flydde hemifrån genom mitt arbete. Till och med då skulle han komma och hämta mig Jag satte mig ner och pratade med honom i November 2010 att jag inte ville ha det så här längre! Han lovade och svor över att han slkulle släppa kontrollen över mig.Och så blev det!Jag kunde börja gå ut med vänner igen och vi kunde vara lyckliga på riktigt bland andra! Så i Mars 2012 kom våran älskade lilla tjej!Inte jätte planerad men så önskad.Han lovade dyrt och heligt att han skulle vara den bästa familjefadern. Men vad hände!JO våran dotter drabbades av svår kolik och då var det inte lika kul att vara pappa igen!Han gjorde sånt som var kul med henne men allt annat gjorde/gör jag! Och Ja jag har fått mig en hel del smällar under dessa år. Så kom dagen då han gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom!Jag svarade JA idiot som jag var!Men hade mina aningar om vad som kunde hända.Så jag säkrade upp mitt liv med äktenskapsförord.
Resten av storyn vad som hänt vet ni ju!
Men vet du,det är faktiskt lite svårt att ta dig på ditt ord när du inte har berttat det här från första början.
Det enda du har gjort är att framställa dig själv som den egotrippade människa du påstår att din man framställt dig som.
Sedan ändrar du din historia för att försöka framställa dig som offret.
Inser du att det blir väldigt förvirrande? Man vet inte vad man ska tro.
Men oavsett hur er relation har sett ut så gör det det inte mer rätt att vara otrogen. Två fel gör inte ett rätt.
Som jag skrev tidige så har jag själv levt i en destruktiv relation. Och när inget blev bättre trots flera försök att lösa problemen så valde jag att lämna istället för att vara otrogen. Jag såg ingen anledning till att sjunka till samma nivå som honom. Framförallt inte då han hela tiden anklagade mig för att vara otrogen,trots att det inte var sant. Varför ge honom vatten på sin kvarn,liksom.