Anonym (Trollfar) skrev 2013-10-03 08:30:02 följande:
Det är lite lustigt med denna typ av trådar, ofta trolltrådar men den finns säkert människor som resonerar och beter sig så här. Det positiva är (enligt min mening) att många kan skriva av sig och ge yttryck för djupa känslor av olika slag ,det gäller bara att man är klar över att man skriver för sin egen del. TS är oftast inte påverkbar (man kastar pärlor för svinen), skriver för att bekräfta sig själv och kanske skryta lite. Det framgår ju också att framtida ev. konsekvenser inte betyder särskilt mycket, sårad partner och splittrad familj, att leva i nuet, det är ju annars en unik mänsklig egenskap att kunna blicka framåt och fundera över konsekvenserna av sina handlingar, att av kärlek och empati avstå från det som kan skada dem man verkligen älskar.
Fortsätt att skriva, nästan vad som helst (den som ger sig in i leken får leken tåla)... det är många intressanta inlägg och i detta medium är vi ju faktiskt bara digilata ettor och nollor för varandra.
Ja ja du får fortsätta tro att jag är ett Troll!
Jag skiter i vad du tror.
Och JA JAG skiter just nu i konsekvenserna här och nu!Jag lever för dagen!Kalla mig psykopat.egoistisk och allt vad ni kan.
Jag tar konsekvenserna vart efter dom kommer!Om dom kommer!Men vet man hur man ska spela korten så är allt under kontroll!