Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg
Anonym (Anna) skrev 2013-10-01 19:20:16 följande:
Det är lätt att döma dej ts, men om man tänker ett steg längre kanske inte det är så farligt det du gör?! Visst du gör det i hemlighet och du går bakom ryggen på din man, det är ju en inte särskilt snyggt, men är det ett så stort brott som alla här vill få det till? Jag är tveksam till det.När det gäller allt annat är det ok om man har olika behov, men just när det gäller sex då är det strikta regler som gäller. Gud nåde den som har ett annorlunda sexbehov än sin partner. Jag vet, att om man är tillsammans med någon under så lång tid som du varit, så har man perioder då man inte vill exakt lika mycket och detsamma hela tiden. Kanske har man redan från början olika behov när det gäller sex. Jag vet inte om ställa upp när man inte vill eller undertrycka sina behov om man själv vill men inte ens partner, i längden är så mycket bättre. Däremot vet jag att man kan älska någon även om man inte har exakt samma sexuella behov.
Felet jag tror många gör är att förknippa sex med kärlek. Är man i ett förhållande så får man inte ens tänka tanken att ha sex med någon annan. Alla som haft långa förhållande vet att man ibland tänder på andra sexuellt, men det har absolut inget med äkta kärlek att göra. Det händer även om man älskar sin man (eller kvinna). Man kanske ska fundera på varför man får såna känslor och kanske man ska fundera på varför man överhuvudtaget onanerar (för det gör väl alla). Om man enbart sammankopplar sex med den man älskar så skulle man ju inte ha det behovet.