Inlägg från: jag är den jag är |Visa alla inlägg
  • jag är den jag är

Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg

nyfiken82 skrev 2013-10-01 11:44:42 följande:

Jag vet att han ALDRIG skulle göra så mot mig!

Han älskar mig alldeles för mycket... 

Men tydligen älskar inte du honom särskilt mycket....

Svara bara på den här frågan; Vad ger dig rätten att välja i vilken sorts förhållande din man ska leva? Vad ger dig rätten att ta beslutet åt honom?

Du är självisk, det är ingen tvekan om den saken.   
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 14:17:56 följande:
    Jag gör det inte bara för nöjes skull!

Jag gör det för att JAG ska må bra.

Får man inte det man behöver hemma efter att man pratat igenom saker och ting och man inte vill skiljas!Vad är allternativen då??     

Men varför i hela friden gifte du dig med honom om du inte tycker att han ger dig det du behöver!? 

Du blir konstigare och konstigare för varje inlägg du gör....

• jag är den jag är
    Frau Farbissina skrev 2013-10-01 16:09:21 följande:
    De som är otrogna älskar sina partners men är beredd att krossa deras hjärta? Hur går det ihop?

Ja, det undrar jag också. Men än så länge har ingen lyckats förklara det för mig.
  • jag är den jag är
    tikki masala skrev 2013-10-01 16:25:01 följande:
    Om du inte har planer för att lämna din man så kanske du ska tala om det för honom. Att du har träffat en annan (redan). Han kanske tycker det är helt ok och själv vill ta sig en extra då o då. Varför unnar du inte honom det valet?

Exakt! Han kanske också vill ha lite roligt vid sidan av och "må bra". Och eftersom ts inte ser några problem med att ha lite roligt vid sidan av så borde hon väl unna sin man detsamma...
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 16:55:40 följande:
    Ja det blir *träning*för mig ikväll och sen får alla tycka vad dom vill

Varför startade du den här tråden?
  • jag är den jag är
    Haskel skrev 2013-10-01 16:51:08 följande:
    Åsikter får alla ha, det respekterar jag. Även din åsikt om att man riskerar barnens trygghet.

Däremot hävdar du att det är tveksamt att TS är en bra förälder, vilket är något av de lägsta jag läst här. Även om dina om mina åsikter ibland går isär, så vet jag ändå Fool, att du är en intelligent och förnuftig man. Du förespråkar även skilsmässa före otrohet många gånger. Då riskerar man ju inte enbart barnens "trygghet" (dina ord), utan utsätter barnen för "otrygghet" per definition.

Jag förespråkar varken otrohet eller skilsmässa, jag vet att det förekommer, och alla har sina skäl. Barn påverkas alltid av skilsmässa, både positivt och negativt, otrohet kan vara en orsak till skilsmässa. Orsakerna till otrohet kan vara många. Otrohet är något man "utsätter" sin partner för, inte sina barn.

Du Fool, är intelligent nog för att veta att en trogen man/kvinna nödvändigtvis inte är en bra förälder. På samma sätt borde du förstå att en otrogen man/kvinna nödvändigtvis inte är en dålig förälder. 

Nja, jo visst är det så att otrohet är något man direkt utsätter sin partner för. Men tro mig, indirekt så utsätter man även sina barn.

Med en far som om och om igen var otrogen mot min mor så vet jag vad jag talar om i det fallet.... 
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 18:22:02 följande:
    Jo jag har tränat och är på väg hem till min familj igen

Jag är fortfarande nyfiken på varför du startade den här tråden, ts?
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 18:25:20 följande:
    Dock kommer jag missa läggningen idag igen

Och den informationen vill du dela med oss för att.....?

Fortfarande har jag inte fått klarhet i varför du startade den här tråden? Har du lust att dela med dig av den informationen? 
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 18:43:50 följande:
    Därför att alla här inne säger att jag är en sån usel mamma för att jag har ett ligg på sidan om!

Men vet ni jag skiter i vilket!Jag har det bra som det är nu och kommer inte göra något för att det ska bli annorlunda.

Det var ett stort misstag att öpnna denna tråd!

Ok....och du tror att alla här inne ska tycka att du är en bättre mamma för att du missar barnens läggning för att du har varit hos din älskare?

Och fortfarande har du inte informerat om varför du startade denna tråd?

Av någon anledning så tycks du konsekvent undvika den frågan....   
  • jag är den jag är
    nyfiken82 skrev 2013-10-01 18:45:13 följande:
    Mannen på sidan om ser mig och sätter mig i fokus!Precis som jag vill ha det och som vårat äktenskap

Du kanske skulle pröva att se din man och sätta honom i fokus, istället för dig själv. Kanske ert äktenskap skulle må bättre då.

En liten tanke bara.... 
Svar på tråden Gift i 2 månader och jag har gjort mitt första sne steg