Haskel skrev 2013-10-01 16:51:08 följande:
Åsikter får alla ha, det respekterar jag. Även din åsikt om att man riskerar barnens trygghet.
Däremot hävdar du att det är tveksamt att TS är en bra förälder, vilket är något av de lägsta jag läst här. Även om dina om mina åsikter ibland går isär, så vet jag ändå Fool, att du är en intelligent och förnuftig man. Du förespråkar även skilsmässa före otrohet många gånger. Då riskerar man ju inte enbart barnens "trygghet" (dina ord), utan utsätter barnen för "otrygghet" per definition.
Jag förespråkar varken otrohet eller skilsmässa, jag vet att det förekommer, och alla har sina skäl. Barn påverkas alltid av skilsmässa, både positivt och negativt, otrohet kan vara en orsak till skilsmässa. Orsakerna till otrohet kan vara många. Otrohet är något man "utsätter" sin partner för, inte sina barn.
Du Fool, är intelligent nog för att veta att en trogen man/kvinna nödvändigtvis inte är en bra förälder. På samma sätt borde du förstå att en otrogen man/kvinna nödvändigtvis inte är en dålig förälder.
Nja, jo visst är det så att otrohet är något man direkt utsätter sin partner för. Men tro mig, indirekt så utsätter man även sina barn.
Med en far som om och om igen var otrogen mot min mor så vet jag vad jag talar om i det fallet....