Inlägg från: LittlePinkStar |Visa alla inlägg
  • LittlePinkStar

Basson duo. Erfarenheter

Väntar tvillingar och funderar på en Basson duo. Någon som har erfarenhet av den och vill dela med sig?

• Svar på tråden Basson duo. Erfarenheter
  • LittlePinkStar
    marla333 skrev 2013-10-03 12:44:03 följande:
    Jag har en basson duo till mina barn. Skaffade den då lillasyster kom, den funkade fint med en liggdel och en sittdelen. Fördelarna är att sittdelarna kan vändas hur som, vilket var därför jag ville ha den. Det är så enkelt att klicka ur och i sittdelarna. Vagnen är lättkörd, enkel att svänga, åka buss med. Rymlig undertill, har lassat massor med grejer under när jag handlat. Nu är den äldsta 3år, yngsta 1, visst är det lite trångt för 3åringen, men inga problem för henne att åka. Hon sover även i vagnen och det går att fälla ner så hon nästan sover raklång, alltså sittdelen går att fälla ner långt. Hade egentligen tänkt sälja vagnen nu, men den blir kvar över vintern, då den är så enkel att ha och eftersom 3åringen fortfarande blir trött och somnar i vagnen. Ett stort plus är suffletterna, de kan dras ner långt, och så kan man vika ut en extra flik, så den ger bra solskydd på somrarna. Till andra vagnar har jag haft en "solkeps" för att skydda mot solen, men inte till den här vagnen. Basson duo är perfekt för oss, men det enda negativa jag har att säga är hur den fälls ihop. Den har varit med på plus tror jag. Kallades mördarvagnen... Att det var någon som fastnade i vagnen och inte kom loss. Jag tittade på avsnittet innan jag köpte vagnen, så jag visste om "problemet". Trots det så valde jag vagnen. Våran vagn fälls inte ihop ofta, om vi gör det, så är vi jättenoga med vart man håller när vagnen viks ihop. Håller man där gångjärnen är, kan man klämma sig. Men jag tycker att man alltid ska vara försiktig när man fäller ihop. Ungar ska inte vara i närheten och man ska vara försiktig. Jag har klämt mig illa på min emma ljunga, tror att man kan göra sig illa på de flesta vagnar om man håller fel... Fråga gärna om det är nåt mer ni undrar :) blev ganska långt ändå!

Tack för ditt utförliga svar!!
Svar på tråden Basson duo. Erfarenheter