• voldis

är jag knäpp som köper en till vagn?

Har en trille viper 4s. Jag trivs bra med den. Använder fortfarande liggdelen. Tycker att sittdelen ser "ful" ut. När jag köpte den var jag sååå stolt :)
    Nu har jag fallit för en brio smile. Kollat videor och bilder och vart och klämt på den i affären. Ser att det verkar som många har fler än en vagn. Jag har råd att köpa den men det känns fruktansvärt onödigt !!!
    Är jag knäpp? Eller är det så här när man är nybliven mamma?

• Svar på tråden är jag knäpp som köper en till vagn?
  • tundra

Så nej. Du måste inte vara knäpp. Man bestämmer själv vad som är värt att lägga pengar på.

• Stokke

Jag har inga barn än, och har "redan" planerat att köpa 2 vagnar.
    Håller med om att vissa vagnar inte alls är lika "snygga" som snittdel. Kör på ! :)

• Madame X

Jag har två vagnar, en Stokke Xplory och en paraplyvagn, till ett barn. I ärlighetens namn använder jag bara paraplyvagnen numera. Jag har nog svårt att förstå vad man ska med två vagnar till som är liknande när det gäller funktion och storlek. Har du plats att parkera dem?

• ApanApansson

Jag skulle aldrig göra det!, men det är jag

• Krusbär

Jag ÄÄÄÄÄLSKAR min brio Smile! Med liggdel är det den enda vagn man behöver! (Är dock min 4e vagn på 4 månader, också nubliven mamma)! Blir väl syskonvagn sedan och ev en "mindre och smidig sittvagn som man bara fäller ihop i en handvändning och in i bilen. Men rekomenderar smilen! Jätteskön att köra

• Cornellia

Jag är inne på min sjätte vagn och sonen har precis fyllt 2.

Du är knäpp om du köper en vagn fast du egentligen inte har råd och ditt barn bara får gröt resten av året eftersom du inte har pengar att köpa mat.
    Du är inte knäpp om du har pengarna, man är inte knäpp för att köper något man vill ha. 

• tessylin
    Cornellia skrev 2013-09-30 22:52:22 följande:
    Jag är inne på min sjätte vagn och sonen har precis fyllt 2. Du är knäpp om du köper en vagn fast du egentligen inte har råd och ditt barn bara får gröt resten av året eftersom du inte har pengar att köpa mat. Du är inte knäpp om du har pengarna, man är inte knäpp för att köper något man vill ha.   

ursäkta, men jag undrar bara om du har sålt de andra vagnarna och hardi fått någonting för dem. jag är oxå lite vagn freak just nu. När dottern var spädis och fram till ett år hade jag en duo vagn som jag sedan sålde för jag tyckte inte om sittdelen. Sen köpte jag en emmaljunga scooter som jag ångrade nästan direkt av olika skäl. köpte en brio go som jag är helnöjd med, men har inte sålt emmaljungan än. jag har den som extravagn till dagis men känns som den är lite för fin till det, så nu funderar jag på att sälja den oc köpa någon sulky till dagis i stället. vet inte om jag tänker rätt men vi får se hur det blir.
  • jashrinah

jag har haft 11 vagnar och min son är 4 månader ;) har 4 st hemma nu ;) nej du är inte knäpp ^^

• Cornellia
    tessylin skrev 2013-09-30 23:05:51 följande:

ursäkta, men jag undrar bara om du har sålt de andra vagnarna och hardi fått någonting för dem. jag är oxå lite vagn freak just nu. När dottern var spädis och fram till ett år hade jag en duo vagn som jag sedan sålde för jag tyckte inte om sittdelen. Sen köpte jag en emmaljunga scooter som jag ångrade nästan direkt av olika skäl. köpte en brio go som jag är helnöjd med, men har inte sålt emmaljungan än. jag har den som extravagn till dagis men känns som den är lite för fin till det, så nu funderar jag på att sälja den oc köpa någon sulky till dagis i stället. vet inte om jag tänker rätt men vi får se hur det blir.
    Vi har 4 st här hemma nu, två har vi sålt, totalt fick vi ungefär det vi gav för dem.
  • Sisisisi

Jag har haft 15 vagnar till två barn... Som mest hade jag väl 4-5 st samtidigt :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• LadyViolette

Nej, har haft ett 20 tal vagnar på snart 6 år, (3 barn) så nej det är fullt normalt! Äger 5 för tillfället om man ska räkna den som står på landet

• voldis

OJ va mycket vagnar ni har/haft :) Känner att jag har ju knappt gett Trillen en chans men så känner jag att vagnen är ju faktiskt ens största accessoarer just nu ;) p

• BusJohanna

Åh söta ts, ja någon tycker säkert att det är onödigt. Personligen tycker jag att det är ganska normalt att köpa en ny sittvagn då många duovagnar inte är så snygga i sittdelen.
    Men du.. Har du fb?
    Det finns en grupp som heter "Barnvagnar". Gå med i den så ska du se att du inte är galen ngn stans!

• Burberry

Att köpa en med samma funktioner att ha på samma plats känns ju lite onödigt, då skulle jag sälja den gamla.

Men att ha flera olika typer av vagnar ser jag inget konstigt med.

Till mina stora tvillingar har jag nu just 2 tvillingparaplyvagnar (en i var bil) samt en trehjulad joggervagn för motionstundor. Har haft, men sålt: tvillingkombivagn, carena syskonkärra, 2 enkla resevagnar. Till bebisen i magen har jag köpt en Stokke resevagn som man klickar fast babyskydd i / har sittdel på. Någon liggvagn behöver jag inte (fanns liggdel att köpas till vagnen), men däremot planerar jag köpa en Babyzen Yoyo som godkänns som handbagage på flyget eftersom vi reser ofta.

Så nej, tror nog det är få föräldrar som bara har en vagn.

• voldis

Ja jag är med i gruppen barnvagnar på FB. Tror ni att det är lätt att sälja trille viper?

• Tandfe

vi har fyra vagnar till två barn, inte en vagn till vi köper! en vanlig vagn teutonia s3, paraplyvagn att ha i bilen den står på dagis som sovvagn nu, en cykel/joggingvagn samt en syskonvagn nu när liten kom. sen har vi en pulka för längdskidåkning den är sen jag var liten men diger mer än väl. just nu använder vi teutonian väldigt lite men har ändå valt att behålla den.

Svar på tråden är jag knäpp som köper en till vagn?