Vändningsförsök!
Någon som har erfarenhet!
Ska in för ett vändningsförsök och har högt blodtryck.
Någon som har varit med om de? Hur har de gått för er???
Någon som har erfarenhet!
Ska in för ett vändningsförsök och har högt blodtryck.
Någon som har varit med om de? Hur har de gått för er???
Jag har. Bebisen låg i tvärläge. Vändningen gick bra ( var i v 40), men han vände fel igen :-P. Senare samma kväll la han sig rätt själv och föddes som han skulle 1,5 vecka senare. 4,4 kg tung så hur han hade plats att snurra så fattar jag inte!
har varit på två vändningsförsök, och hade högt blodtryck vid det ena.
första gången låg bebisen med huvudet upp och fötterna ner, vägrade rubba sig en milimiter. så det blev planerat ks. själva vändningsförsöket var inget som fick mitt blodtryck att bli högre om det var det du oroade dig för.
andra gången så låg bebisen på tvären, hon ville inte heller vända sig så även den gången blev det planerat ks.
båda försöken har gjorts kring v 36.
Har också gjort vändningsförsök då sonen låg med fötterna först. Första försöket misslyckades och jag fick tid för KS men då jag absolut ville undvika KS så ringde jag och bönade om ett andra försök och som tur var så lyckades det och gick hur bra som helst
Tack alla för svar!! Då kan jag känna mej lite lugnare och hoppas att de blir ett lyckat vändningsförsök :)
Jag var på vändningsförsök, när jag väntade andra barnet. Bebisen låg i tvärläge och i vecka 35+3 avtog fosteraktiviteten och jag skulle bli igångsatt. Läkaren lyckades vända ner bebisens huvud tre gånger men så fort han släppte taget gled bebisen tillbaka till tvärläget. Direkt efter vändningsförsöket gjordes jag i ordning för kejsarsnitt.