• mammatillvictor

Jag kommer aldrig att få bli mamma

*kramar om* Jättetråkigt vännen! Men vet du, jag tror du behöver få smälta det här, få sörja, ni båda två. Det är jättehemskt och jobbigt att få det här definitiva beskedet. Har inte själv fått det men valt att gå en annan väg.

Man behöver ju absolut inte gå barnlös för att man inte kan få biologiska barn men det är ju viktigt att man känner att man accepterat det faktum att man inte kan få biologiska barn, lagt detta bakom sig annars ska man inte adoptera. Förstår att ni inte vill tänka på adoption och i nuläget känns det verkligen som ett sämre alternativ men om ett tag kanske ni kan fundera på det, skaffa information om adoption osv. Det är ju en längre process än att vara gravid i 9 månader men det är ett fantastiskt sätt att bli förälder på.

Jag önskar er lycka till

• mammatillvictor

Det är verkligen inte alla som passar för att bli adoptivförälder och det är ju, vi är alla olika, med olika värderingar osv, det är inget fel i det. Läste precis TS dagbok och fick lite mer information kring hur de tänker.

Känner man att det spelar roll att föra sina gener vidare, att få ett biologiskt barn så är det ju så och då ska man absolut inte adoptera.

• mammatillvictor

Nina 73:

Vi som som adopterar och ser det som ett lika bra alternativ till att bli förälder på som om att bli biologisk förälder är inte bättre människor än de som inte kan tänka sig detta. Det handlar inte om att göra en god gärning eller rädda världen när man adopterar. Dessutom så är inte det adopterade barnet någon annans barn, det är föräldrarlöst! Bortlämnat. Det är någon annan som fött barnet, det bär på andras gener men det är inte någon annans barn. Ville bara klargöra det men jag förstår hur du resonerar och respekterar din syn på adoption och att det inte är något för dig

Svar på tråden Jag kommer aldrig att få bli mamma