• mammalovis

Jag vill inte att min sons pappa ska ha sonen själv. Hur ska jag göra?

Har du en rättmätig oro kan du ansöka om kontaktperson vid kortare umgänge hos socialen. Dock verkar det krävas att barnet riskerar att skadas fysiskt för att det ska gå igenom. För att få det beviljat krävs att ni genomgår en utredning som får ta max 4 månader. Jag tror dock att pappan måste godta både utredning och kontaktperson, om inte risken för skador är så stor att socialen fattar egna beslut.

Jag har fått ta en ny kamp om vår dotter. Tyvärr lutar det nog åt att han kan göra som hon vill och hon får stoppa i sig snus bäst hon kommer över, om hon kommer på de tankarna. För hans del är snus totalt ofarligt. Sedan skiter han i att dammsuga och umgängestiderna gör han som han vill med, både vid hämtning och lämning, plus att hans psykiska hälsa inte är helt stabil. Senast för ett år sedan hade han tydligen ett suicideförsök ... Så att hon får leka bland kattspyor och kattskit är tydligen helt okej.

Hans 12-årige son som själv får välja umgänge eller ej duschar och byter kläder efter varje umgänge och kräks ibland efter han varit hos pappan, men det är väl helt normalt i förälderns rätt till sitt barn ...

Svar på tråden Jag vill inte att min sons pappa ska ha sonen själv. Hur ska jag göra?