• Chickie

Någon med tungpiercing?

Hej!

Har en tungpiercing sedan 13 år tillbaka som jag helst vill behålla då den inte syns så mycket men innebär ett viktigt minne för mig. Med första dottern var det ingen som sade något om den och jag behövde inte ta ut den. Men denna gången har jag blivit tillsagd att ta ut den i god tid före förlossningen eftersom man aldrig vet om man behöver akutopereras osv och då kan piercingen vara i vägen.

Hur har ni andra gjort? Det är ju inte så lätt att få in en tungpiercing igen när man väl tagit ut den. Måste jag så måste jag men hade gärna behållt den.

Intressant att höra hur ni andra gjort? 

• Svar på tråden Någon med tungpiercing?
  • Chickie
    Kaktus skrev 2013-09-13 14:47:32 följande:
    Enda situationen som den ev kan ställa till besvär är ju om du behöver sövas och den är i vägen för / petas petas loss av tuben. 
    Är den svår att få ut eller kan du be partner/barnmorska att ta ut den om du skulle glömma det (pga lustgas eller så)? Naturligtvis går det fort i akuta situationer men inte så fort att man inte kan ägna 20 sekunder åt att ta bort en piercing.  
    Hej! Ja det är det jag tänker, att min man kommer att veta om att den finns och kunna ta ut den om så behövs men dock har man ju hört att blir det akut snitt kan det bli VÄLDIGT akut och det är en fråga om sekunder... Är verkligen i valet och kvalet.
  • Chickie
    Emma 89 skrev 2013-09-13 14:49:29 följande:
    Jag hade den i under min förlossning. Tänkte aldrig på att det kan bli KS ens.

Opererade mig dock för en annan sak för ett par år sedan och då fick jag ta ut den. Satte i den det första jag gjorde när jag kom till avdelningen efter op. Inga problem alls. Jag gjorde min piercing för 9 år sedan.

Nu vet jag till nästa gång att skruva upp den ett par gånger innan jag ska opas lr föda barn för det var ett helvete att skruva bort den. En sköterska fick hjälpa mig och det tog sin lilla stund.
    Åh vilka bra råd, tack :) Ska jag tänka på, och skönt att höra att du fick in den igen.
  • Chickie
    MissPin skrev 2013-09-13 14:55:04 följande:
    Jag födde barn för ca 5 månader sen, till mig sa dom ingenting om mina piercingar. Jag har en i tungan och en i näsan. Men om du tar ut piercingen när du är på förlossningen och sen sätter i den när det är klart så borde det väl gå bra? Så snabbt växer det väl inte igen.
    Ja jag kör kanske på det alternativet. Har aldrig haft ute den mer än någon minut när jag bytt så jag har inte så stor koll på hur länge den kan vara ute. Men kanske får chansa :)
Svar på tråden Någon med tungpiercing?