Seriöst jag orkar verkligen inte en minut till..
Är gravid i vecka 36 (35+4)
De senaste veckorna eller ja månaderna. Halva sommaren och fram tills nu har jag varit sängliggandes mest. För när jag står upp i några minuter börjar benen bli som spagetti och ibland kryper det i dom och jag känner mig yr och svimfärdig. Fick höra att det kan vara så att bebisen trycker mot aortan.
Det är hemskt påfrestande psykiskt att knappt kunna ta sig ut för man är svimfärdig och måste sitta ner hela tiden. Jag bara ligger här. Alla värden är jättebra, bara ville säga det.
På detta har man haft njurbäckeninflammation som visade sig att jag har gbs, jag har haft hemska förvärkar mellan vecka 33 och 35, börjat avtagit nu och har mest bara sammandragningar. Fick en fruktansvärt hemorrojd och den har behandlats men förstår att det låter så löjligt att inte stå ut med en sån grej. Och nu har jag fått något sår på läppen som gör ont ner i tandköttet och käkbenet, men väntar på att vårdcentralen ska ringa upp så jag kanske får reda på vad det är.
Men dessa små grejer får allt bara att rinna över. Det är så påfrestande för psyket att bara ligga här. Att bara fixa en macka måste gå fort för annars måste jag sätta mig ner en stund. Och aptiten är inte den största. Får i mig kanske 1-2 mackor på morgonen, ett äpple till lunch och lite middag.
Jag försöker tänka positivt, jag har inte hemsk foglossning osv men det är nog så tärande för just mig detta =(
Har tid för igångsättning i vecka 39 av andra skäl men önskar man kunde få bli igångsatt i vecka 37+0.
Men jag antar väl att mina skäl inte är stora nog..
Ville gnälla av mig. Är så ledsen om dagarna ibland och så trött på att inte få komma ut. Jag som älskar att vara ute och promenera och allt och nu måste man sitta när man borstar tänderna också och duscha börjar bli ett problem, eller ja kan ju sitta och duscha...
Vet att det bara är några veckor kvar, bara. Orkar inte med ordet bara =( men det är väl så.. man måste stå ut.. =(