• alynda

Sprickfärdig

Är i v 35 och åt för första gången på länge en normalportion till middag och drack ett par glas bubbelvatten til det. BIG mistake! Förutom att lungorna nu klämts ihop ännu mer ( sitter i soffan och flåsar), så känns magen och bröstet som att det bokstavligen är på väg att spricka. Slet av mig alla kläder, t o m de enorma gravidtrosorna, i panik och sitter här nu som en annan barbammamma, iklädd endast en turkos, extremvid maxikjol uppdragen till armhålorna. Skrattar åt mig själv men är lite tårögd också då jag inte vet hur jag ska stå ut fem veckor till med minilungor till val-kroppen. Tur att jag är ensam hemma ikväll så ingen annan måste se. När kan man förvänta sig att magen sjunker vid andra barnet? Kan man ens förvänta sig det? Börjar också få ångest över hur hemmet har skitat ihop (har haft foglossning sedan april och inte kunnat städa ordentligt sedan dess) och hur jag ska lyckas få rent nog att ta hem en bebis utan att vara rädd att den attackeras av dammponnies och badrums-snusks-baciller. Mannen tycker att han redan sliter ihjäl sig och har huvudvärk var och varannan dag, men oavsett sanningshalten i det så tror jag att han på allvar hellre gör slut än tar tag i ekosystemen under badkaret eller i kylen. Fanns det gravidsäkra och snabbväxande dopingpreparat skulle jag inte tveka just nu!

• Svar på tråden Sprickfärdig
  • Lavender01

Jag känner på samma sätt, är i vecka 33 men sjukskriven för diverse komplikationer samt risk för prematur förlossning. Vi har tagit in städhjälp under denna tunga period så min man slipper "slita ihjäl sig" med städning. Vi har tre barn till hemma som kräver sitt. Det har varit värt varenda krona!!! Ett tips , lycka till!

• NLAL

Jag hade problem med astman dom sista veckorna och efter varje måltid så funderade jag seriöst om jag skulle kvävas till döds eller explodera. Gick och väntade på att han skulle sjunka ner. - och det gjorde han. Efter 30 timmars värkar och 1 timmes hoppande på pilatesboll på förlossningen.

Men nu gör det mig ingenting när han ligger breve mig. :) Klen tröst, jag vet. Jag ville göra hemska saker med alla som sa "Du kommer glömma detta så fort!" "Det är värt det!" "Snaaart är det över!"

• MissKaos

Städfirma!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • alynda

Tack för era svar. Vi har köpt ett tillfälle för städning och jag har lagt undan pengar för ett till. Men de kan ju inte plocka eller organisera skåp, vilket måste göras innan ngn kan komma och svabba. Det har som sagt grott igen under lång tid och det måste rensas för att få plats m babyprylarna som nu ligger i lådor. Men det ska nog ordna sig. Däremot har magen växt lite för mkt enligt senaste SF -mätningen, inte helt förvånad efter två såna där kvällar med sprängningen gränslar och ett antal nya bristningar. Ingen fara än tyckte BM, men jag ska nog försöka få komma in för en extra mätning nästa vecka, för tankarna om att ngt kan vara fel väcks ju. Läste en del om missbildade mag-och tarmkanaler hos bebis som kan yttra sig som för mycket fostervatten t ex. Google - en fantastisk förbannelse.

• MissKaos
    alynda skrev 2013-09-20 23:25:36 följande:
    Tack för era svar. Vi har köpt ett tillfälle för städning och jag har lagt undan pengar för ett till. Men de kan ju inte plocka eller organisera skåp, vilket måste göras innan ngn kan komma och svabba. Det har som sagt grott igen under lång tid och det måste rensas för att få plats m babyprylarna som nu ligger i lådor. Men det ska nog ordna sig. Däremot har magen växt lite för mkt enligt senaste SF -mätningen, inte helt förvånad efter två såna där kvällar med sprängningen gränslar och ett antal nya bristningar. Ingen fara än tyckte BM, men jag ska nog försöka få komma in för en extra mätning nästa vecka, för tankarna om att ngt kan vara fel väcks ju. Läste en del om missbildade mag-och tarmkanaler hos bebis som kan yttra sig som för mycket fostervatten t ex. Google - en fantastisk förbannelse.
    Jag kan fylla på. MIN skräck när folk säger enorm mage är för mkt fostervatten och  vattenskalle. Beroende på ryggmärgsbrock.
    Stänga av googel för gravida? Fast hur skulle man då få veta hur lång en livmodertapp ska vara och kan vara etc etc.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • alynda
    MissKaos skrev 2013-09-21 15:38:42 följande:
    Jag kan fylla på. MIN skräck när folk säger enorm mage är för mkt fostervatten och  vattenskalle. Beroende på ryggmärgsbrock. Stänga av googel för gravida? Fast hur skulle man då få veta hur lång en livmodertapp ska vara och kan vara etc etc.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Svar på tråden Sprickfärdig