• En bebis i magen

Mjölkstockning, bröstböld?

Jag behöver lite hjälp då det gäller min amning.

Jag har haft såriga vårtor, det är nästan läkt nu, kan amma utan amningsnapp på ena sidan. Fick Fluconazol Hexal då jag uppvisade symptom på svamp i brösten (har haft det förut).
    Fick två små stockningar, en i varje bröst. Den ena har jag lyckats amma bort, den andra har minskat och gör inte alls lika ont längre, men jag känner den. Har kört med värme, massage och ammat i olika lägen. Det har inte fungerat att pumpa då det gjort för ont på vårtorna.
    Idag duschade jag jättevarmt och masserade. Då kom det ut vad som såg ut som var... efter det vanlig bröstmjölk. Vad gör jag nu? Är det på väg att släppa? Är det en bröstböld? Orkar inte mer...
    Är det någon som råkat ut för detta? 

• Svar på tråden Mjölkstockning, bröstböld?
  • mp90

Stackare! Jag hade så mycket problem med mjölkstockning när jag ammade! Har du feber? Kan vara en bröstböld! För mig hjälpte det att lägga värmedyna på bröstet o massera! Fick alltid hög feber dock så behövde oftast pencelin.

Hur länge sen är de du födde? Ring bb o fråga om lov:) det gjorde jag! I min stad tillhörde man de i 6 veckor!

• Pnillan

Bröstböld gör oooont! Fick det med mitt första barn. Blev inlagd pga det, först tömde dom den sen fick jag ligga inne över helgen för att den skulle tömmas VARJE timma. Kan säga att det var inte trevligt alls.

• En bebis i magen

Har spenderat dagen på ks idag. Pratade med amningsmottagningen i morse, blev skickad till gynakuten, sedan ultraljud och sedan tillbaka till gynakuten. Ingen böld, men fick penicillin som jag hoppas börjar verka snart. Har inte haft feber eller direkt ont. Idag har det dock börjat sticka lite i bröstet så jag tror jag fick medicinen i rättan tid.

Svar på tråden Mjölkstockning, bröstböld?