Inlägg från: Frögurka |Visa alla inlägg
  • Frögurka

36+6 o börjar känna svag mensvärk ibland..?

Varför? De är bara i nedre delen av magen, ungefär faktiskt på precis samma sätt som just mensvärk till en liten livmoder utan bebis om man säger..

• Svar på tråden 36+6 o börjar känna svag mensvärk ibland..?
  • Frögurka
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-11 15:03:02 följande:
    Förvärkar
    Men är inte förvärkar mer som lite mer intensivare sammandragningar. Lixom att de i samband me en SD ska kännas neråt muffen-hållet?
    Som ja känt idag så är de mensvärk till o från, haft flera sammandragningar på raken, men inte dessa i kombo me varandra. 
  • Frögurka
    Dr to be skrev 2013-09-11 15:21:46 följande:
    Hej! V35+5 vaknade jag med mensvärk (vilket jag inte haft någom gång unde graviditeten) och liten blödning. Ringde fl som ville ta en titt. Ctg visade oregelbundna sd och jag var 2cm öppen och tappen var ca 20mm. Sd fortsatte dygnet runt och 36+2 var vi inne på fl igen. 4cm öppen, sd på ctg och en tapp på 8mm. Vattnet gick 35+3 och dottern föddes 36+4 Så i mitt fall var mensvärken latensfasen.
    Mensvärken kände ja svagt för första gången för nån eller ett par dagar sen. I närmare 1 vecka har ja känt ett sånt fruktansvärt tryck nedåt. Vissa dagar känns inget medans vissa dagar är extrema. Inte så att de riktigt gör ont utan bara ett jävla tryck som får mej att stanna upp. Ja vill förklara de som att de känns som att hela skitet ska ut.
    De här är mitt 4e barn, men aldrig känt liknande förut, därför ja blir så osäker. Är snittad alla gånger så ja vet inte ens hur värkarna känns
    Iaf, de här trycket... Vet att tjejen vänt sej me huvvet ner, men inte fixerat sej.
    Just idag har ja haft jättemånga SD jämfört me hur de brukar vara. Ingen av dom har gjort ont. Men till o från har ja ändå känt den där molande mensvärken typ.. 
  • Frögurka

O ja just de, som missrebecca skrivit.. I samband me de här trycket ja känner vissa dagar så känns de även som ilningar/elstötar/faan vet vad. Svårt att beskriva själva känslan men nåt åt de hållet att ja vill förklara de som att de på nåt sätt känns som att hela paketet utvidgas. Men ja känner ALDRIG de i kombo me en SD.
    Men har ändå tänkt att de kanske är som tappen sakta men säkert börjar öppna sej, eller måste de vara i kombo me värkar/förvärkar/SD som den öppnar sej?
    Fan, snart 4barnsmorsa o lika jävla okunnig som en förstagångsföderska. Men de är bara för att ja aldrig känt på nå liknande förut o redan är snittad 3 gånger.. 

• Frögurka
    Missrebecca skrev 2013-09-11 15:44:18 följande:
    Ooh! Det kanske kanske är på gång nånting då:)

Hos mig är det även stickningar nere i "muffen" och det känns som ( detta kanske låter dumt.. ) att jag är mer "öppen". Men det är väl för det rejäla trycket kanske!
    Första barnet så allt är ju så nytt!
    Ja känner oxå såna där stickningar/ilningar/stötar. Svårt att förklara hur de verkligen känns, men ja vill verkligen tro (mår skit o vill ha ut bebis) att de nånstans är början på nånting. De måste ju börja nånstans på nåt sätt.
  • Frögurka

Ni som redan har barn.. Har ni nån gång gjort hinnsvepning? Resultat av de?

Ja funderar på allvar att göra på mej själv.. går de tro? Eller är man svinigt korkad om man som okunnig går in o rotar i tappen? 

Svar på tråden 36+6 o börjar känna svag mensvärk ibland..?