• Frögurka

Få förlossningen att starta för fasen!!!

Är i v 36+4 o imorron är de 2 veckor kvar till planerat snitt nummer 4. Är så förbannat trött på att vara gravid. Lider dagarna igenom av alla hela världens olika krämpor.
    När ja tänker tanken på att de faktiskt är hela 2 veckor kvar så dööööör ja..

Ge mej alla tips på att skynda på eländet, snälla.... 

• Svar på tråden Få förlossningen att starta för fasen!!!
  • MissMe

har hört att orgasm ska sätta igång de.... så se till å få hem gubben eller fixa de själv! :P

• Lullabay

Om du ska snittas är det kanske inte en sådär jättebra idé att försöka sätta igång dig?

• Cupcake01

Hallonbladste ska vara bra har jag hört. Jag har BF om tre dar och har visserligen druckit teet i nån månad och än har ingen bebis kommit. Men jag fortsätter dricka det ändå. Man vet aldrig ;)

• Frögurka

Vet inte om ja tror på sånt som hallonbladste.. Som du skrev så har de intefunkat på dej än ;)

• Lullabay

Hallonbladste är dessutom inte till för att sätta igång några värkar, det kan ha den effekten och man ska därför inte dricka det för ens v35. Men Hallonbladste dricker man för att få en lättare förlossning. Ämnena i teet hjälper livmodern att förbereda sig så man får en smidig förlossning. Det ska även hjälpa efter förlossning med snabbare läkning och mindre blödning.

Hur hallonbladste hjälper mamma och barn

"Ökat vitamin A intag kan stärka immunförsvaret samt underlätta till en frisk hud och skelettutveckling för barnet.

E-vitamin hjälper till att främja en bättre omsättning i mamman vars blodvolymen ökar dramatiskt under graviditeten. En ökad tillgänglighet av kalcium är nödvändigt för att kontrollera nervreaktion på smärta vid förlossning och i att bistå skelettutvecklingen i barnet.

Förekomsten av det s.k., fragrine, låter livmodermusklerna arbeta mera kraftfullt och effektivt under förlossningen.

Det höga vitamin-och mineralinnehåll hjälper till att ersätta dem som går förlorade genom blodförlusten i förlossningen.

De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek.

Underlättar graviditetsillamående

Minskar smärta under förlossningen och efter födseln.

Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk." - Hämtat från Hallonbladste.se :)

• MissKaos

Basilikasvkok lär sätta igång det. The på kanel och nejlika mef.

Hallonbladsthe dricker vissa hela grav fsst rek är från v 34/35.

Jag testade allt med ettan. Inget hjälpte men hallonbladsthe m en bit kanekstång i är gott

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Basilikasvkok lär sätta igång det. The på kanel och nejlika mef.

Hallonbladsthe dricker vissa hela grav fsst rek är från v 34/35.

Jag testade allt med ettan. Inget hjälpte men hallonbladsthe m en bit kanekstång i är gott

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Få förlossningen att starta för fasen!!!