• Anonym (ff)

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Du ska få dem att lämna sitt hus, och sen tänker du göra slut eller??

• Anonym (ff)
    Anonym (jp) skrev 2013-09-06 13:42:41 följande:

Du som har ett så varmt hjärta har samtidigt svårt att sätta dig in i andras sits ditt hjärta är nog inte så varmt ändå.

Ts är en vuxen person som själv kan välja om hon ska stanna eller gå. Barnet i denna situation har inget val öht, men ni ser inte den skillnaden?

Det är inte friskt att känna som ts känner.  
  • Anonym (ff)
    Anonym (2) skrev 2013-09-06 14:41:08 följande:

Och då hjälper det om så många som möjligt berättar hur dålig människa hon är? Har mågon någon gång blivit hkälpt av det? Nej det har enbart med ditt behov av att hävda dej och att trycka undan sådana känslor i ditt egna jaget! Personer som kommer med råd och visar empati utan att för den delen anse att ts känslor är rätt har inte dina personliga svårigheter!

Fast an blir väl hjälp av att inse sanningen? Annars kan man ju inte komma vidare?
    Skulle alla skriva till ts att det hon känner är sååå normalt och sunt?
    Nu handlar det inte om ts utan om ett barn som garanterat far illa av att bo med en vuxen som känner såhär inför henne.

• Anonym (ff)
    Anonym (jp) skrev 2013-09-06 14:56:37 följande:

Och den biologiska föräldern. Glöm inte att han också har ett val.

Absolut! Jag hoppas att han märker av detta, för ts berättar ju inget. Och att han skyddar sitt barn från detta.
  • Anonym (ff)
    Anonym (jp) skrev 2013-09-06 15:10:45 följande:

Jo jag tror visst hon har pratat med honom men han är ju inte i hennes sits så hon gör klokt att försöka nå andra med liknande erfarenhet.

Fast det är ju viktigt att de pratar med varann. Han verkar vilja gå långt för att ts ska trivas o må bra.

Hon blir bara hjälp av terapi. 
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....