• MrsPenn

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Omogen citron skrev 2013-09-05 00:09:36 följande:
    Jag tycker inte att ni ska skaffa ett barn. Det låter som att ett barn bara är ett sätt att rädda ert förhållande, dina känslor till din styvfotter kommer inte ändras för att ni skaffar ett till barn. Du kommer istället önska att det bara var din man, du och barnet och att hans nuvarande dotter inte fanns där. Dessutom är ni påtok för gamla båda två för att få barn, din man var nästan för gammal första gången. Jag tycker att du bör söka hjälp för din svartsjuka hos en psykolog för att bearbeta dina känslor. Det är viktigt både för dig och för din och din mans relation. Annars finns risken att svartsjukan tar över och att relationen inte håller. Det är också viktigt för din mans dotter, alla barn förtjänar en kärleksfull uppväxt, att ha någon så pass nära som känner svartsjuka emot än kan ge men för livet.

Eftersom jag bara blev sur av att läsa TS så skriver jag bara under detta inlägg, håller med. Mer kärlek. Inte mindre.
    Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • MrsPenn

Alla känner tack o lov inte som du!! Många älskar sina bonusbarn.

Anonym (förstår) skrev 2013-09-05 22:29:47 följande:
    Ingen vill frivilligt leva med någon annans unge. Det är ett negativt bagage som kommer med den partner man valt. Klart man velat han inte hade barn. Men nu får man dras med det vare sig man vill det eller inte. Det har inget att göra med om att man inte älskar sin man. Han och barnen är inte samma personen. Mannen älskar man - inte hans barn. Kommer aldrig nånsin att göra.

• MrsPenn
    ingeborg34 skrev 2013-09-06 07:36:52 följande:
    TS- för att bli lycklig och tillfreds är det väl en jättebra ide att gå och prata med en terapeut. Du verkar liksom ha fastnar lite i ett "jag-tänkande" där du inte ser att lyckan inte hänger på om du får all uppmärksamhet/får ett nytt hus där inte ditt ex har bott etc. Inget "fult" med det men man kan behöva ett samtalsstöd för att komma ur de invanda tankemönstren

Låter som en lysande idé, TS har verkligen fastnat i ett tänk. Lite OCD.
  • MrsPenn

Samma här, vedervärdigt. För TS är väl ändå inte tolv år gammal?

Anonym (otroligt) skrev 2013-09-05 21:49:37 följande:
    Ja, man kan ju undra, det kan ju knappast komma som en överraskning att han har barn. Får ont i magen av sånt här, önskar jag inte hade läst detta.

• MrsPenn

Uppenbarligen läser vi inte samma tråd. Jag tror ts trollar.. Ingen kan vara sån på riktigt.

Anonym (Rymligt häruppe) skrev 2013-09-06 11:39:47 följande:
    De kanske är så att de som förstår TS situation har lite rymligare hjärnor och kan se och tänka lite utanför sina egna referensramar och känslor? Och kan se att det ligger så mycket mer bakom TS känslor än att det finns ett bonusbarn med i bilden...  Och även kan utläsa ur TS berättelse att hon vill komma tillrätta med problemen, genom att få hjälp. Men vad vet jag?

Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....