Inlägg från: Anonym (insatt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insatt)

Byta skola utan underskrift ?

Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-09-09 17:03:34 följande:
    Då fortsätter jag med frågor Måste advokaten vara verksam i ens hemkommun ? Och hur snabbt kan man få ett interimistiskt beslut ? 
    Nej, ombud (som inte måste vara advokater även om det är seriösast så (=medlem i advokatsamfundet)) har ingen koppling till särskild kommun. De arbetar rikstäckande (även om man får tänka på reskostnader, traktamenten o så ....)
  • Anonym (insatt)
    Anonym (jobbar) skrev 2013-09-10 07:30:53 följande:
    Bra att ni kommit så långt iaf. Skolan antar jag inte är till någon hjälp? Jag tänker om ni kontaktar dem och frågar om flickan sagt eller gjort något som de reagerat på?
    Ingen bra strategi att börja fråga runt o utreda själv.
  • Anonym (insatt)
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-09-10 18:54:13 följande:
    Nu måste jag fråga er, någon kanske är insatt och vet hur saker och ting fungerar. Soc har sagt till oss att vi ska skydda barnet från mamman just nu, hon får varken prata med barnet eller träffa barnet i dagsläget. Hur i hela fridens dagar gör man det !?! Barnet går i skolan och mamman kan gå dit och hämta flickan utan att någon kan stoppa henne, hur ska vi då kunna skydda flickan ? Vi kan ju hålla henne hemma men vi har ju skolplikt i det här landet och Soc anser också att flickan ska gå i skolan som vanligt. Känns hopplöst, uppgivet och allmänt kaosartat just nu, dom ber oss om saker som vi inte kan leva upp till. Gråter  
    Förstår att det är jobbigt för den förälder som har del i vårdnaden får inte nekas hämta i skolan, oavsett vilket besked ni gett. MEN de kan larma er o säga att nu är xx här för att hämta barnet, kom hit o hjälp oss lösa detta ....
Svar på tråden Byta skola utan underskrift ?