Inlägg från: Anonym (jobbar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jobbar)

Byta skola utan underskrift ?

Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-08-29 21:28:02 följande:
    Det är anmält till Skolinspektionen. Vi ifrågasatte varför ingen hört av sig när hon inte kom till skolan, rektorn sade då att när det är mammavecka så ringer dom till mamman. Nu hade dom ju inte ens gjort det och skulle dom gjort det och inte fått svar så ska dom väl för tusan ringa pappan eller någon annan som står som kontaktperson. Efter många om och men så sade rektorn att dom brustit i sina rutiner kort och gott.

Jag jobbar på en skola och iaf vi måste enligt lag ha ett system som föräldrarna kan logga in på och se vad barnet har för lektioner etc samt att ett sms eller mail utgår efter senast 30 min om barnet inte är på plats. Dock finns svårigheten att vissa lärare inte rapporterar. 

Det är asenkelt att rapportera, iaf i vårt system, alla våra lärare har egen bärbar dator eller i pad och kan logga in när som efter lektionens början och rapportera närvaron. Men som sagt en del gör inte det utan väntar tills dagens slut.

Hur som helst är det antagligen tjänstefel av lärarna att inte reagera.      
  • Anonym (jobbar)
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-09-09 14:44:29 följande:
    Hur går man tillväga för att få enskild vårdnad ? Familjerätten sade åt oss att skaffa ett ombud, väljer man det själv ?
    Ja, ni kan välja själva. Mitt råd är att ni kollar upp vilka som är experter på just denna typ av tvister, de har fler knep att ta till om så behövs.
    Kolla också om en del av kostnaden täcks av er försäkring.

Ni kan också tinga soc och fråga hur ni ska gå till väga, men räkna inte med att de sen står bakom er även om de gett er vissa råd, be att få alla råd skriftligt.
    Även i pappatrådarna kan man få goda råd, men då måste man vara man Så din man får göra en användare här      
  • Anonym (jobbar)
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-09-09 16:29:28 följande:
    Ombud är det samma sak som advokat i det här fallet ? 
    Ja.
  • Anonym (jobbar)
    Anonym (Möjligt ?) skrev 2013-09-09 23:20:26 följande:
    Nä vi tänker inte göra det, vi är glada över att hon självmant börjat öppna sig och berätta saker, tänker verkligen inte forcera något, hon berättar det hon själv vill och när hon vill. Tyvärr har soc i den kommunen kritiserats rätt hårt för sitt arbetssätt förut så man har ju inte allt för mycket förtroende för dom.
    Bra att ni kommit så långt iaf. Skolan antar jag inte är till någon hjälp? Jag tänker om ni kontaktar dem och frågar om flickan sagt eller gjort något som de reagerat på?
Svar på tråden Byta skola utan underskrift ?