Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

vårdnadstvist m gängmedlem

Jag har ett barn ihop med en man som jag sedan ett par år sen är separerad från. Han har haft delad vårdnad om barnet sedan dess men jag har hen den största delen av tiden. Nu har vi sedan en tid haft en tvist om umgänget, pappan är sedan många år medlem i en MC klubb och jag anser inte att han är lämplig som förälder och jag tänker att han - åtminstone i framtiden- kommer påverka vårt barns uppväxt negativt pga sitt umgänge( detta är en kraftigt förkortad förklaring). Han är ingen bra pappa enligt mitt sätt att se det, han bor dessutom lite avsides och barnet har fler kompisar här hos mig. Här har barnet även ett syskon. Det känns som om pappa mest är en lekfarbror och med tanke på hans bekantskapskrets så känns det inte tryggt att lämna bort hen. Jag får ändå dåligt samvete när jag försöker minska kontakten mellan dem. Vad ska jag göra? Jag går ju på mina instinkter som mamma att umgänget med pappan inte är bra för min gullunge....

• Svar på tråden vårdnadstvist m gängmedlem
  • Anonym (orolig)

Jo men jag var ung och naiv och förstod inte vidden av detta medlemskap

• Anonym (orolig)

hittills har socialen varit på min sida och han har blivit tilldömd umgänge i familjerätten men ibland har det inte gått av olika anledningar och socialen har inga problem med att umgänget uteblir, de är snarare på min linje, att barnet inte bör umgås med pappan 

• Anonym (orolig)

nej det är inte aktuellt att han kommer till oss då han puttade omkull mig då vi rök ihop för en tid sedan. 

Svar på tråden vårdnadstvist m gängmedlem