• Sm

Trött på att vara gravid, v39( gnäll )

Ja vad ska man säga! Jag är gravid i v.39 och vill verkligen att bebisen kommer ut nu! Jag vill bara skriva av mig och gnälla här, eftersom folk runt omkring mig verkar inte förstå något!! De ringer varje dag och frågar mig om bebisen tittat ut, som om jag inte skulle säga? Plus jag har BF om 10 dagar liksom!!! Alla har åsikter , den ena säger men promenera , ja om det vore så enkelt som det låter. När folk ser mig, så säger de nej du kommer säkert gå över tiden. För att inte nämna hur de diskuterar min vikt och mag form också. Jag är riktigt trött på vad alla tycker och säger, vrf ska folk lägga sig i? Det som är värre är min svärmor som tror att mitt barn kommer vara hennes, hon säger att bebisen ska kalla henne för mamma , hon vill inte känna sig gammal. Hon säger till hennes son ( min man ) att jag kommer inte låta henne se hennes barnbarn och att jag kommer bara låta min mamma och familj träffa honom. Och ja min man blir självklart ledsen när han hör sånt, vilket inte stämmer ens. Ja mina svägerskor e avundsjuka på mig då jag är gravid , de har inte pratat med mig sedan de fick reda på att jag va gravid. När vi blir bjudna till de så gnäller de framför mig om att de inte hinner göra ngt, de kommer inte hinna till träningen, de kommer inte hinna gå ut mer idag pga OSS. Självklart leker de änglar framför deras bror och han brukar säga att jag överdriver. Det finns säkert mer saker och gnälla om, som jag inte kan sova på kvällen, knappt kan äta och blir mätt, att det är sjukt varmt... Mm. Jag är glad över att jag e gravid och ska få vårt mirakel. Men jag är bara trött på detta.... Och vill ha bebisen i famnen nu, inte i magen

• Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )
  • iser

Jag tror att det är bra att du känner som du gör. Inte att dina svägerskor är pissiga osv men att du är j*vligt less på graviditeten. Min barnmorska sa det till mig att det är ett bra tecken för då får man ett jädra anama inför förlossningen. 

Skit i promenader och andra försök för bebisen kommer när den kommer. När jag väntade mitt andra barn tog jag långa promenader, drack hallonbladste etc etc men förlossningen startade med vattenavgån exakt somma tid som det hade gjort med storasyster. 

• Evyeden

Här är en till som är så less på att vara gravid! Har 6 dagar kvar till bf (andra barnet) jag går runt här i min bubbla, träffar inte någon (bortsett från barn och sambon) vill inte göra någonting, har tappat lusten totalt ! Känner mig som en zombie ! Känner mig begränsad! Fast! Jag väntar på att livet ska börja , hitta på grejer, orka fysiskt leka med min dotter och gå ut på promenad, åka och fika med en kompis , just nu är jag bara fast i min gravid kropp med hemsk foglossning och trötthet! Kan ju inte ens knyta skorna själv! Ghaa!

• Alpa

Förstår dig precis. Gnäll på du bara! Men snart så blir det roligare.

• MarieAlexandra

Bra att du skriver av dig !!! Det behövs speciellt när människor omkring är påfrestande ! Jag gnäller i denna tråd imorn ;-kr

• Sm
    Evyeden skrev 2013-08-26 14:33:08 följande:
    Här är en till som är så less på att vara gravid! Har 6 dagar kvar till bf (andra barnet) jag går runt här i min bubbla, träffar inte någon (bortsett från barn och sambon) vill inte göra någonting, har tappat lusten totalt ! Känner mig som en zombie ! Känner mig begränsad! Fast! Jag väntar på att livet ska börja , hitta på grejer, orka fysiskt leka med min dotter och gå ut på promenad, åka och fika med en kompis , just nu är jag bara fast i min gravid kropp med hemsk foglossning och trötthet! Kan ju inte ens knyta skorna själv! Ghaa!

Jag känner precis som dig!! Känns som om mitt liv varit på paus under de senaste veckor, och jag längtar till att ha bebisen och hitta på massa med saker som du nämner!
  • Sm
    Frögurka skrev 2013-08-24 21:22:05 följande:
    Du låter deppig, prata me din bm.

Nej jag tror inte jag är deppig! Tror det är normalt såhär mot slutet faktiskt!
  • Sm
    MarieAlexandra skrev 2013-08-27 02:14:27 följande:
    Bra att du skriver av dig !!! Det behövs speciellt när människor omkring är påfrestande ! Jag gnäller i denna tråd imorn ;-kr

Ja människor omkring verkar inte ha förståelse! Gnäll på du hehe du är inte ensam om det !
  • Evyeden

Tror också det är normalt att vara trött på det såhär på slutet, särskillt om kroppen inte är i tipp topp, vad folk inte förstår är att man kan vara tacksam för att blivit gravid och överlycklig över bebis OCH vara skit less på att vara gravid på samma gång! Btw en annan sak. Om någon de kommande dagarna kommer till mig och påstår att jag glöder vackert och klär i att vara gravid blir jag skit sur ! Gravid glöd my ass! Hehe bitter? Jag? Neej! Jag vill bara kunna plocka upp en sak som ramlat på golvet utan att svettas som en gris pga jag måste ner på alla fyra för att göra det ! 5 dagar kvar till bf i dag och fortfarande ingenting! Suck!

• Sm

Ja sant, har svettats som en gris hela sommaren haha! har aldrig längtat till vintern så mycket som nu.

här är det 7 dagar kvar till BF , känner inget heller... Har BF 3/9

Svar på tråden Trött på att vara gravid, v39( gnäll )