Skulle du kunna tänka dig att adoptera?
Motivera gärna ditt svar.
Motivera gärna ditt svar.
Kanske, men jag tror inte att vi skulle bli godkända då maken har en diagnos inom autismspektrat. Sedan har jag en bild av att de flesta barn som blivit lämnade på barnhem har en mycket trasig bakgrund där släkten av någon anledning inte kunnat hjälpa mamman att ta hand om barnet - p.g.a. drogmissbruk, kanske? Jag tänker då speciellt på Östeuropa. Är barnet lite äldre vid en adoption kan det redan vara mycket emotionellt medtaget. Bekanta till min familj adopterade en flicka från Rumänien och hon var runt året och det tog lång tid innan de ens kunde hålla i henne utan att hon blev hysterisk. :(
det skulle jag absolut kunna tänka mig, det är troligtvis någonting som jag kommer att göra i framtiden oavsett om jag kan få biologiska barn eller inte..
Nej. Jag vill endast ha biologiska barn och om jag inte kan bli gravid igen så är det inte meningen att jag skall ha barn överhuvudtaget.
Jag anser att adoption är ett ypperligt sätt för ofrivilligt barnlösa att ändå skaffa barn men jag skulle nog aldrig kunna göra det, för mig är en del av upplevelsen med att skaffa barn att få vara gravid, kunna känna mitt barn växa och få föda fram det. Sen hur jag skulle resonera den dagen en läkare säger att jag inte kan få fler barn men jag ändå vill ha fler det vet jag inte.