• Tuffen

Skulle du kunna tänka dig att adoptera?

Nej, jag tror inte det. För mig var det viktigt att få egna, biologiska barn. Jag har känt dem från allra första början (i magen) och jag vet vad de har varit med om. Inga hemligheter, inga luckor. Dessutom liknar de mig både till sätt och utseende. Att ta hand om någon annans barn hade nog inte varit aktuellt för mig, det hade känts som ett andrahandsalternativ. 

• Tuffen
    Siri29 skrev 2013-08-23 21:17:53 följande:

Sen handlar det ju inte om att "ta hand om någon annas barn" utan att ta till sig ett barn som sitt eget, det är väl det adoption betyder, om man ser till själva ordet, om jag inte har fel. Kanske hade du resonerat annorlunda om du av någon anledning inte kunnat få biologiska barn? Är du själv adopterad?
    Jag är inte adopterad. Vem vet hur man skulle ha resonerat om man inte hade kunnat få biologiska barn? Det är ju omöjligt att veta. 
  • Tuffen
    Siri29 skrev 2013-08-24 19:24:52 följande:

Jaha. Har du sett barnhemsbarn sitta fastkedjade i Kina? Barn som lämnats på en soptipp i Indien - det är liksom inte så att föräldrana får betalt för dem.
    Det förekommer dessvärre också, bakom kulisserna. 
  • Tuffen
    Tuffen skrev 2013-08-24 19:26:39 följande:
    Det förekommer dessvärre också, bakom kulisserna. 
    Jag menar inte att människor här köper barn, men nog kan det förekomma att någon betalar för att barn ska bli lämnade utomlands. Naivt att tro något annat. 
  • Tuffen

Bara för att man inte kan tänka sig att adoptera betyder det inte att man har ett minimalt hjärta...... 

• Tuffen
    Siri29 skrev 2013-08-25 09:47:27 följande:

Mina föräldrar har moral. Och så andra som adopterar. Det är inte per definiton omoraliskt att doptera. Du vet inget om hur mitt liv hade varit.
    Det vet ingen, inte du heller. 
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att adoptera?