• unforgettable

teralendroppar -När? -hur mycket?

Min son på 4år har just fått teralendroppar 10st vid sänggående... Vilken tid ger ni era barn dropparna? Hur snabbt kommer effekten?? Och hur många droppar har erat barn??

Det är detaljerna som gör helheten
  • Svar på tråden teralendroppar -När? -hur mycket?
  • NattensStjärnglans

Det ska doktorn ha ordinerat alltså ska det stå på förpackningen du hämtat ut? Eftersom dom är för insomning så ska dom tas innan han ska sova precis

• unforgettable
    NattensStjärnglans skrev 2013-08-22 11:12:49 följande:
    Det ska doktorn ha ordinerat alltså ska det stå på förpackningen du hämtat ut? Eftersom dom är för insomning så ska dom tas innan han ska sova precis

Allting står och de där. Men jag undrade hur mkt andra barn får och när effekten syns och när andra ger det, tex en timme innan? Vid bokläsning m.m?? Jag vet när jag ger och hur mkt jag ska ge men jag önskar svar från de som vill dela med sig av sina erfarenheten....
  • Birgitta2

Jag gav det till min son när han var typ 2 år och inte sov ordentligt på nätterna. Den natten han fick det så blev det tvärtom. Han var vaken HELA natten. Så - det är min erfarenhet av Theralen.

Jag upptäckte att han helt enkelt sov lite för mycket på dagtid. En dag höll jag honom uppe hela dagen. Lade honom 17.30 (då var han helt slut) och han sov hela natten till kl 7 nästa morgon. Från den dagen sov han en timme efter lunch och inget mer förrän på natten. Och han sov HELA nätterna efter det.

Kan vara ett tips om inte theralen funkar för dig.

• unforgettable

Fast min son har ADHD och AUTISM så han är redan vaken och speedad hela dagarna. Att ett barn sover dåligt på natten för att dom sover för mkt på dagen är ju logiskt... men min son sover aldrig på dagarna. Att theralenet höll din som vaken tvivlar jag på, de var isf för att han sovit för mkt eller fick för liten dos. Vad jag vet somnar alla eller iallafall blir sömniga av rätt mängd. Utom dom som blir medicinerade längre perioder..

Birgitta2 skrev 2013-08-22 11:42:09 följande:
    Jag gav det till min son när han var typ 2 år och inte sov ordentligt på nätterna. Den natten han fick det så blev det tvärtom. Han var vaken HELA natten. Så - det är min erfarenhet av Theralen.

Jag upptäckte att han helt enkelt sov lite för mycket på dagtid. En dag höll jag honom uppe hela dagen. Lade honom 17.30 (då var han helt slut) och han sov hela natten till kl 7 nästa morgon. Från den dagen sov han en timme efter lunch och inget mer förrän på natten. Och han sov HELA nätterna efter det.

Kan vara ett tips om inte theralen funkar för dig.

• Birgitta2
    unforgettable skrev 2013-08-22 11:51:43 följande:
    Fast min son har ADHD och AUTISM så han är redan vaken och speedad hela dagarna. Att ett barn sover dåligt på natten för att dom sover för mkt på dagen är ju logiskt... men min son sover aldrig på dagarna. Att theralenet höll din som vaken tvivlar jag på, de var isf för att han sovit för mkt eller fick för liten dos. Vad jag vet somnar alla eller iallafall blir sömniga av rätt mängd. Utom dom som blir medicinerade längre perioder..
    Min son hade också adhd....
  • unforgettable
    Birgitta2 skrev 2013-08-22 11:52:21 följande:
    Min son hade också adhd....

Okej. Vill iaf tro att de inte berodde på theralenet att han var vaken den natten...
  • Birgitta2
    unforgettable skrev 2013-08-22 11:53:24 följande:

Okej. Vill iaf tro att de inte berodde på theralenet att han var vaken den natten...
    Enl läkaren vi talade med så sa han att det kan ge tvärtomeffekt. Och det TROR jag inte han sa, han sade det faktiskt. Precis som vilka mediciner som helst inte passar alla. Vad jag ville med detta var bara att berätta att effekten kan utebli.
  • Skånetös67

För några år sen blev min unge ordinerad 10 droppar Theralen.
    Jag gav 5 droppar, vågade inte flera första gången.
    Mitt barn blev helt borta och sluddrade!
    Blev helt degig i kroppen
    Det var första och sista gången jag gav detta

Svar på tråden teralendroppar -När? -hur mycket?