• Mystica 1

Första barnvagnen vill ha hjälp

Snart är det dags att skaffa första barnvagnen och jag har noll koll på bra och säkra vagnar så ni med erfarenhet kan väl dela med er av er rika erfarenhet, jag vill ha en vagn med 4 hjul som funkar bra i mycket snö, gärna lättkörd och smidig, skicka gärna länkar på vagnen om de inte är svenska. Föreslå inte brio go för den gillar jag inte!

• Svar på tråden Första barnvagnen vill ha hjälp
  • Sweet life

Oj, just inom det spannet du nämner finns ju massor..

Vill du ha separat liggdel eller "bara" mjuklift. Hur bor ni, vad har ni för bil osv. 

• Vickan I

Någon av Enmaljungas vagnar. Vill du ha fyra fasta hjul eller svängbara hjul fram? Om fasta så Emmaljunga City Cross.

• Lena

Jag gillar emmaljungas klassiska med luftpumpade däck med hade egentligen velat ha en kronan.

• Mystica 1
    Sweet life skrev 2013-08-21 06:59:43 följande:
    Oj, just inom det spannet du nämner finns ju massor.. Vill du ha separat liggdel eller "bara" mjuklift. Hur bor ni, vad har ni för bil osv. 

Jag är helt okunnig och googlar men hittar inte mycket, vi bor i mellanstor stad antingen med mycket snö eller så blir det bara slask, i radhus och vi har en volvo minns inte namnet men med koffert, vad är bäst liggdel eller mjuklift? Vill ha en vagn som är säkert och bra och lite snygg och kanske han användas till mini är några år
  • Sweet life
    Mystica 1 skrev 2013-08-21 07:04:14 följande:

Jag är helt okunnig och googlar men hittar inte mycket, vi bor i mellanstor stad antingen med mycket snö eller så blir det bara slask, i radhus och vi har en volvo minns inte namnet men med koffert, vad är bäst liggdel eller mjuklift? Vill ha en vagn som är säkert och bra och lite snygg och kanske han användas till mini är några år
    En liggkorg är oftast större än en mjuklift och kan användas längre. Jag skulle kolla på kronan eller Emmaljunga
  • Mystica 1

Jag är inlagd nu så jag ska kolla alla ni nämner

Vickan I skrev 2013-08-21 07:00:31 följande:
    Någon av Enmaljungas vagnar. Vill du ha fyra fasta hjul eller svängbara hjul fram? Om fasta så Emmaljunga City Cross.

Oj jag vet inte en enkel iallafall och ingen där jag blir stoppad i snön
  • Mystica 1
    Sweet life skrev 2013-08-21 07:05:03 följande:
    En liggkorg är oftast större än en mjuklift och kan användas längre. Jag skulle kolla på kronan eller Emmaljunga

Jag kommer få i april om det är nån hjälp på vad jag bör ha
  • Langtaefterdig

Emmaljunga citycross är enligt mig den bästa. 4 fasta hjul, hårdlift + sittdel. Den är dyr men värd varje krona. :)

• Lena

Jag hade tagit hårdlift och inte liggvagn då om båda alternativen finns för barnet är stort första vintern och behöver inte bäddas in lika mycket. Mjuklift funkar säkert oxå men jag tycker inte de känns pålitliga.

• Nyfiken gul

Mitt tips är att ge dig ut i affärena som säljer barnvagnar, provrulla dom, pilla , känna och fingra på vagnarna. 

Du ska ju välja en vagn utifrån DINA egna behov och då behöver du se vagnen på riktigt för att kunna avgöra vad du egentligen behöver o vill ha.

Många vagnar är supertunga och en del är lätta och smidiga, en del är skitkrångliga att köra och en del är hur enkla som helst att svänga med och köra.  

Vissa hjul gör att vagnen är tungkörd, andra hjul gör vagnen smidig och lättkörd.

Ni behöver också fundera på hur hög vagn ni behöver - för en del är vissa vagnmärken jättepyttiga och andra märken är superbra för dom som är långa. 

Kom ihåg också att ju mer finesser och prylar och fluff-fluff du har på vagnen - ju mer kan gå sönder , och tyvärr räcker det med ett litet spänne som är trasigt så kanske hela vagnen är totalt obrukbar...  

.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Första barnvagnen vill ha hjälp