• Anonym (Undrande)

Vill ha barnen skrivna på min adress

Vi håller på att skiljas. Jag vill ha barnen skrivna på min adress. Min man kommer bo kvar i vårt ursprungsboende, men jag kommer ha vårdnanden av dem till åtminstone 70%. Har jag då rätt att ha dem skrivna på min adress? Någon som vet? Tack för svar.

• Svar på tråden Vill ha barnen skrivna på min adress
  • Knappamamma

Alla ska vara skrivna där de har sin huvudsakliga dygnsvila så i detta fall hos dig.

• Anonym (Undrande)
    Knappamamma skrev 2013-08-17 21:13:57 följande:
    Alla ska vara skrivna där de har sin huvudsakliga dygnsvila så i detta fall hos dig.

Det är sant. Men de kommer vara ett par dagar i veckan hos honom också. Jag är orolig för att det, i kombination med att han finns i ursprungsbostaden, ska ge honom den rätten. Nu har han inte krävt det, men jag vill ligga steget före.
  • Lindsey Egot NO1
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-17 21:16:08 följande:

Det är sant. Men de kommer vara ett par dagar i veckan hos honom också. Jag är orolig för att det, i kombination med att han finns i ursprungsbostaden, ska ge honom den rätten. Nu har han inte krävt det, men jag vill ligga steget före.
    Bor de 70% hos dig ska de stå skrivna hos dig!
  • Anonym (Undrande)
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-17 21:18:06 följande:
    Bor de 70% hos dig ska de stå skrivna hos dig!

Åh, vilken lättnad! Tack.
  • Anonym (A)

Du kan inte ha vårdnad till 70%.
    Antingen har du hela vårdnaden eller halva. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (A) skrev 2013-08-17 21:21:40 följande:
    Du kan inte ha vårdnad till 70%.
    Antingen har du hela vårdnaden eller halva. 

Hm. Vi räknas väl båda som vårdnadshavare fast de bor 70% av tiden hos mig? Fast påverkar det min fråga?
  • Anonym (A)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-08-17 21:24:48 följande:

Hm. Vi räknas väl båda som vårdnadshavare fast de bor 70% av tiden hos mig? Fast påverkar det min fråga?
    Du skrev ju att du kommer ha 70% av vårdnaden. 

Det funkar inte så.   Eller menar du att du kommer ha barnen boende hos dig 70%?
    Vårdnad och boende har inget med varandra att göra, så det bör inte blandas ihop. 
  • Enter Sandman

Japp bor dom hos dig 70 % av tiden så är det där dom ska vara skrivna. 
    Så gå du lugnt och gör en adressändring.  

• Anonym (Undrande)
    Anonym (A) skrev 2013-08-17 21:27:36 följande:
    Du skrev ju att du kommer ha 70% av vårdnaden. 

Det funkar inte så.   Eller menar du att du kommer ha barnen boende hos dig 70%?
    Vårdnad och boende har inget med varandra att göra, så det bör inte blandas ihop. 

Jaha, då menar jag att de kommer bo 70% hos mig. Har inte lärt mig alla termer ännu.
Svar på tråden Vill ha barnen skrivna på min adress