Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

möjlig vårdnadstvist

Mamman till min sambos barn har flera soc anmälningar på sig och hon tar inte hand om dom så mycket utan lämnar bort dom till i stort sett vem som helst. Vi har gjort upp så att hon hade dom två veckor på semestern och vi två veckor å efter att hennes två veckor gått så kom det en soc anmälan på henne.

Det e mycket som har hänt genom åren och skulle jag dra upp allt  nu så skulle ja skriva ihjäl mig.

Nu vill vi söka vårdnad/ ensam vårdnad för uppenbart klarar hon ju inte av att ta hand om dom!!

Frågor funderingar mottages gärna 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-08-14 19:36
    Å till er som bara är in å läser så finns det faktiskt mammor som inte KAN ta hand om sin barn!!

• Svar på tråden möjlig vårdnadstvist
  • Anonym (Hmmm)

Det är väl mest umgänget just nu. Barnen får gärna vara hos henne men då ska vi veta att barnen har det bra så det är väl där vi får börja antar jag. Men dom frågar inte efter sin mamma eller nånting och för några månader sen så grät dom två kvällar innan dom skulle hem till sin mor.
    Sen lite längre fram om det inte går bra så får det väl bli en vårdnads fråga.  

• Anonym (Hmmm)

Anonymt inringt till socialen. Lät såhär: Mamman har lämnat bort barnen till diverse olika figurer bla föredetta missbrukare och barnen har varit ovårdade å toviga i håret skitiga..medans barnen har varit hos olika "barnvakter" så har mamman varit ute och roat sig på egen hand mm.. men det här är bara en anmälning som kom nu förra vecka när dom va hos henne i två veckor på semestern. Finns väl totalt ca 10 st.

• Anonym (Hmmm)

Möte är bokar nästa vecka. Nåt schema finns väl inte men varannan vecka har det varit tidigare

• Anonym (Hmmm)

Det har vi faktiskt gjort denna veckan hon får inte tillbaka dom. Det e ju hennes vecka men vi har dom mer än gärna här är dom trygga och finns fasta rutiner.

Men jag är lite orolig von är väldigt manipulativ och vänder å vrider på saker till hennes fördel men jag hoppas att familjerätten tänker ett steg längre å kanske till och med pratar med den äldsta som är 7 år. 7 åringen vill ju verkligen inte till sin mamma och hoppas bara att det når ända fram

• Anonym (Hmmm)

Ja vi hoppas på det först å främst blir det nog till å söka egen vårdnad om barnen om det måste gå genom TR så får det väl bli så

• Anonym (Hmmm)

Det är vänner, syskon, grannar som ser hur illa det är. Nu får det vara nog. Nångång måste barnen få en fast punkt i livet å inte bara runt skickad hela tiden. Här hemma är dom trygga vi har fasta rutiner och ordning och reda. Barn behöver det. Å det är förälderns skyldighet att se till att sina barn har det bra och är trygga hos respektive förälder , inte en rättighet!

Yngsta barnet sa häromdan att hen inte ville bo hos grannen nå mer....hur ska man tolka det? 

Svar på tråden möjlig vårdnadstvist