jätteledsen... behöver nya perspektiv/stöd/råd
intresse för dina styvsyskon och 2. att ni har svårt att få barn och allt som kommer med det.
Att du är ledsen för att din styvsyster fått barn är helt naturligt i situationen. Jag tror inte att det behöver ha att göra med att du är svartsjuk på din pappas intresse för barnet. Däremot är han ju okänslig för din situation och det förstår jag gör dig ledsen. Att din styvsyster dessutom har två saker som du vill ha - ett barn och din pappas intresse - känns ju såklart jobbigt.
Jag gör min femte insättning inom några veckor och trots att jag älskar mina syskonbarn otroligt mkt kan jag bli ledsen av att se hur mina föräldrar tar sig an dem. Men egentligen är jag mer ledsen för att jag inte vet om jag kommer att få barn som de kan ta hand om...
Har du pratat med din pappa om hur du känner? Att du mår dåligt av IVF:en till exempel. Ibland kanske föräldrar och andra inte riktigt vet hur de ska närma sig ämnet. Om du är mer konkret, typ "Det känns lite jobbigt att XX har fått barn, jag är jätteglad för hennes skull men jag vill så gärna ha ett barn också." Eller kan du prata med din pappas sambo/fru?