5:2-dieten
Finns en tråd om 5:2 dieten (eller varianter på den):
www.familjeliv.se/Forum-24-95/m70299177.html
Men för att svara på frågan så tycker jag att det fungerar nästan bättre för mig att fasta under veckorna när jag jobbar (har kontorsjobb). Jag äter flera små mål om dagen (helt ok det med enligt Michael Mosley) och har inte haft några problem.
Jag har personligen inga problem med att somna utan att ha ätit (det är så olika), jag dricker bubbelvatten istället men kan inte skippa frukost .
Ja kvinnor bör hålla sig till max 500 kalorier fastedagarna.
Ienmammasliv: När man nått målvikten kan man ta o fasta bara en dag i veckan för att behålla vikten o få hälsofördelar av fastan.
Nej inte viktigt att ta samma dagar i veckan, men Michael Mosley rekomenderar att ha minst en ätardag mellan fastedagarna.
Fastan ska gärna vara 36 timmar, så till exempel så äter du middag idag och börjar fastan imorgon o fastar hela dagen så kan du bryta fastan igen torsdag morgon (bara exempel).
Träning under fasta ska inte vara några problem.
finns mer att läsa på:
thefastdiet.co.uk
eller köpa boken the fast diet
Som sagt var o en äter de tider som passar bäst. Vissa vill äta bara ett stort mål om dagen när andra vill ha två mindre eller till o med tre små mål. Jag tillhör de som vill äta tre små mål, viktigast är att man väljer det som passar en själv bäst och som man kan hålla sig till i längden.