• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-10-26 18:02:08 följande:

Hej! Inte skrivit här på ett tag. Haft varit bortrest och sedan tagit lite paus från fl. Inget plus. Hållt på i över 1 år nu. 13/11 får vi iaf komma till rmc. Rädd att de inte hittar ngt fel så vi bara ska fortsätta. Skulle vilja på något vis hitta orsaken så vi skulle kunna få hjälp.

BIM nästa helg och haft migrän denna helg och huggande värk i magen. Nästan 100% säker att det ej tagit sig. PMS på ingång å Depp som vanligt.

Usch vad tungt! Hoppas ni får bra hjälp!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-11-09 12:13:24 följande:
    Tack smile1.gif . Mkt känns osäkert ännu. Mentalt är jag inte inställd på att vi ska få syskon. Men försöker så gott jag kan tänka på att jag har mer symtom på graviditet än för 1 år sedan. Hur går det för dig?
    Jag har idag tagit sista tabletten i tredje kuren. Så nu återstår att se om jag får äl.
  • Solros78

Någon här som använder progesteronsalva? Varför kör ni med den, har ni testst nivåerna, läkares rekommendation osv? Var köpt? Går hos en zonterapeut som pratar mycket om progesteronbrist som grund för mf osv.

• Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-11-17 21:21:50 följande:

Jag har använt progesterall för att förlänga lutealfasen. Jag har också använt crinone (mediciniskt progesteron) för att behålla graviditeter, det lyckades med min son, och jag är nu 9+2 och ska använda crinone till vecka 12.

Progesterall, alltså progesteronkräm, är tyvärr för svag för att behålla en graviditet. Du behöver få utskrivit crinone eller lutinus.

Det har inga biverkningar vad jag vet, och jag fick det utskrivet för att jag bad om att få pröva då jag haft missfall innan.

Du kan smörja med kräm efter äl, men så fort du får plus, starta med crinone eller lutinus.

Tack för svar!

Jag har inte pratat med min läkare om det men tänkte göra det om jag får plus. Zonterapeuten sa typ att om du får mf igen kan det ju vara läge men jag vill inte ha ett tredje mf...
  • Solros78
    Liten ekorre skrev 2014-11-22 08:17:11 följande:

Hej alla! Jag plussade igår BIM-2 och idag, BIM-1, är strecket fortfarande väldigt svagt. Försöker tänka att det beror på att det är så tidigt, men vid tidigare graviditeter har jag alltid plussat väldigt starkt (både vid missfall och när vi lyckades behålla vår son). Så jag är orolig för att det är ett tidigt mf på gång, alternativt fel på testen.. Jag ska köpa digitalt test för att få säkerhet, men kommer nog inte kunna sluta oroa mig förens barnet är fött. phpHSu8Wo91230.jpg

Grattis till plusset!
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-12-15 16:57:16 följande:

Måste fråga en sak, håller på med äl-tester denna månad för o se när min ägglossning sker.. Fått hög fertilitet med blinkade gubbe från cb i 7 dagar i streck, idag har jag även äl sekret och värker lite lätt.. Vad skall man lite på? Har ju inte fått maximal fertilitet vilket jag skulle haft idag då jag brukar ha äl på dag 11

Om du har älflytningar kan det ta en eller ett par dagar innan äl, det har det gjort för mig, ibland den dagen, ibland tre dagar senare. Så testa några dagar till.
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-12-15 20:28:47 följande:
    Skall testa de, vet du om man kan ha äl sekret även om man inte har ägglossning?
    Ja jag har i alla fall haft så någon gång.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-12-16 06:53:18 följande:
    Går in och läser här ibland. Tänker på er ofta, då denna tråd stöttade mig mkt under ett av det mentalt jobbigaste året jag haft.

När vi plussade så hade jag äl lör. Sexade tors innan och tis efter. Vi sov hos min syster helgen vid äl och var helt slut. Vi somnade i soffan och var inte alls sugna. Vet ej när det tog sig då jag bara gjort ett tidigt ul och för tidigt att säkra bf.

Hoppas det tar sig!!
    Jag lever på hoppet att någon gång kunna lämna de här trådarna bakom mig men det verkar aldrig gå...
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-12-16 05:51:30 följande:

Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!

Skönt att få besked om äl, synd att han är borta bara.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?