• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Sorg13: Ah. Trist! Man ska hålla sig, vilket enligt mig är det enda negativa med ÄL-tester. Dock till min stora glädje så fungerar CL digital på morgonurin! En klar fördel om man som mig har svårt att hålla sig i 4 timmar : )

• F89

Kuben: Jag vet faktiskt inte : /
    Gjorde de ett VUL efter skrapningen för att se så att allt verkligen var ute?

• F89

Kuben: Du behöver inte alls tagga ned. Man känner det man känner och det är lika bra att acceptera : )
    Jag höll på att få ett frispel innan jag fick ett positivt ÄL-test men jag orkade liksom inte addera några funderingar om mitt eget beteende utöver ÄL-hetsen ; )
    Har du ringt 1177 eller något annan och frågat vad dom tror? Efter skrapningen fick vi med oss en lista med telefonnummer vi kunde ringa om vi hade frågor!

• F89

Sowe81: Det tog 20 dagar för mig. Det verkar (som allt annat) vara väldigt individuellt. Har pratat med tjejer som fått ÄL efter 14 dagar men också dem som fått det efter 28.

• F89

Mommy1986: Jag tycker strecken är svåra, därför jag köpte digitalt den här gången..
    Har du andra symptom på ÄL?

Sephrenia: Jag räknar från skrapningsdagen.

• F89

Sowe81: Ta ett graviditetstest som du tänkt efter ett tag och se hur starkt det är? Jag började med ÄL-testerna när jag såg att graviditetstesten blev mindre och mindre starka! Jag kan inte exakt men hcg hormonet måste ner men inte bort helt (har jag läst) för att ÄL ska kunna komma.

• F89

Solros78: Det skadar ju inte att fråga gyn om dina alternativ?

Hur märker du att du inte får ÄL? Får du inget utslag på tester eller är det något annat?

• F89
    Solros78 skrev 2013-10-28 07:57:53 följande:
    Nej jag får inget utslag på tester. Kört cb digital dag 6-15 den här månaden... Och jag har alltid hadt problem när jag velat bli gravid att äl hoppar över en eller två månader och det stressar än mer den här gången när allt gått som det gått.

Tråkigt. Jag hade ringt gyn och kollat, det skadar inte! : )
  • F89
    Solros78 skrev 2013-10-28 12:01:14 följande:
    Jag ringde gyn i morse och de råkade ha en återbudstid så nu har jag varit där och blivit kollad. Livmodern ser bra ut, inga gravrester kvar och han kunde i alla fall se att åtminstone min högra äggstock var aktiv och innehöll ett antal äggblåsor. Den vänstra kunde han inte se så bra. Så han tyckte förutsättningarna såg goda ut för att bli gravid. Så det var ju skönt så långt, hem och vänta på nästa månad nu då bara...

Skönt att allt såg bra ut även om jag förstår att det är frustrerande att behöva vänta ännu längre!
  • F89

Åh vad jag konfunderad...
    Det finns bara en kollega som vet om mitt missfall och honom litar jag på.
    Eftersom att vi har pratat en del om det så vet han också om att ÄL är på G nu och därför har vi skämtat lite om det.
    Detta leder till att han försäger sig i bilen när en annan kollega är med..

Å ena sidan så känner jag att det kan hända alla och att det inte är någon fara.
    Men å andra sidan känner jag att detta faktiskt inte är första gången som han har svårt att hålla hemligheter (även om han inte har läckt mina tidigare.. som jag vet iaf) och att detta är MIN historia. Jag delar den bara med dom JAG vill och det är upp till MIG.

Överreagerar jag?         

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?