• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Är set inte dags för en äl/bin- lista? Jag blandar ihop vem som har vad hela tiden. Är ju kul att följa......

• 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-21 20:13:55 följande:
    Jag har en fråga. Nån som använder sig av metoden att känna på livmodertappen?
    Jag har inte gjort det förr men börjat nu men är lite osäker. Häromdagen nådde jag den knappt, nu når jag utan problem, betyder det att den är lägre idag? ( svårt att veta vad som är högt o lågt) känns lite halvmjuk o jag känner öppningen, känns halvöppen, typ.

Jag är på cykedag 8 o har helt blanka äl-test ännu. Min känsla är att jag kommer ha äl i början på nästa vecka så myset börjar imorgon
    Jag må va testoman men livmodertappen har jag aldrig trixat med. Är på något vis rädd för onödigt mycket bakterier. Säkert ingen fara men jag har helt enkelt hoppat över det Solig
  • 0fia
    busmonstret skrev 2013-11-22 09:31:19 följande:
    Har en fundering. Jag har aldrig använt ÄL-tester tidigare. Hur snabbt efter mens brukar ni börja testa? och hur ofta? alltså varje dag, varannan osv.
    Vet att det ofta står när man skall testa på förpackningen. Jag har ju kört testlagret och testat mycket med de stickorna. Det är ingen som helst skillnad om man testar på morgonen eller kvällen men däremot kan omslag ske antingen under dagen (då får man pos redan på kvällen) eller så blir det omslag på natten (då blir det pos på morgonen). Jag gillar att använda tester som inte är så dyra eftersom man då kan "slösa" lite
  • 0fia

Åh, är så trött! Tror att jag har ägglosning idag men känner att jag inte riktigt orkar. Maken är på fest och jag har varit borta hela dagen. Vi måste ju få till det men känns så jobbigt när det blir tvunget.......

• 0fia
    is1 skrev 2013-11-22 22:14:26 följande:
    Jag har fått så där ont igen.. haft det ett par dagar.. 
    Det här känns inge bra alls.

Hur länge kan man ha en cysta/äggblåsa ?? 
    Jag hade en som sprack, hade ont nästan en vecka...
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-23 12:53:28 följande:
    Konstigt det känns nu. Jag är på cykeldag 10 eller 11 beroende på om jag räknar från dagen jag fick rosa flytning eller blödde riktigt. Men iaf, vanligtvis har jag äl kring dag 11-12. Mina äl-test är helt blanka. Men igår hade jag jättetydliga äl-flytningar som man kunde göra "trådar" av. Det betyder väl att äl är nära?
    Tycker det är konstigt att testen inte ens visar en svag linje, är det fel på dem kanske???

Vi började sexmyset igår iaf o fortsätter väl en vecka med daglig sex. Hoppas äl kommer under denna period.
    Den här gången fick ja gäl.flytningar den 20:e, pos på äl-test 21 och 22 och ägglossning den 23:e.

Har du fått pos på testet idag?
    Patricia4 skrev 2013-11-23 14:01:33 följande:
    Hej
    Får jag hoppa in här? Fick missfall igår och är så ledsen. Först blev det ingen mars bebis och nu ingen juli bebis heller. Vågar vi försöka igen? Är så megadepp idag..:(
    Fy vad tråkigt. Hoppas vi med lite pepp får dig att kännas lite lättare. Kram och välkommen...

• 0fia
    is1 skrev 2013-11-23 19:43:15 följande:
    Äl positivt eller negativt? 

Ena är apotekets och andra RFSUs 

På väg att bli posititvt?
    Patricia4 skrev 2013-11-23 20:12:06 följande:
    Tack för värmande ord. Jag vet att det är värst nu och tiden gör sitt. Känns som om det enda som kan " hela mig" är att bli gravid igen. Har ju inte ens slutat blöda. Förra gången väntade jag en mens men tror inte att jag kommer att göra det denna gång .. Är det dumt och farligt? Alltså att börja försöka igen direkt när man slutat blöda?
    Vår första dotter blev till på första ägglossningen efter mf. Nu har vi kört på igen så vi får se vad som händer... Vet många som blivit gravida på direkten igen.
    is1 skrev 2013-11-23 19:45:46 följande:

Men det är ju så att jag har princip haft ont sen min förra ägglossning, fram och tillbaka... :S
    Knepigt. Och hur var det du fick inte till nmågon undersökning? Hur ont har du?
  • 0fia
    SaandraR skrev 2013-11-24 10:23:03 följande:
    Dagens äl test för 6:e dagen i rad!! vad händer :(

Hade också gissat på gravid. Konstigt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?