• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

busmonstret skrev 2013-11-26 16:58:53 följande:

Tog just ett ÄL-test som var positivt. Mensen tog slut i för söndagkväll ungefär. kan ÄL verkligen vara så nära inpå?!

Hur lång cykel brukar du ha? Jag fick utslag på dag åtta den här månaden, fast min cykel brukar vara 24-25 dagar.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2013-11-26 20:37:32 följande:

Har läst att har man två äl så brukar det vara med någon/dagars mellanrum. Perfekt med två chanser smile5.gif
    Va, kan man ha två äl??
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-11-26 23:08:02 följande:
    Jag kommer be om ett vul i v. 8 typ o sen ett till i 13 kanske. Min bm är jättebra så det borde inte vara svårt att få till, hoppas det iaf.
    Jag kommer gå på vul privat i typ v 8 och sen be om ett på mvc i v 10-11 om det går, nästa gång jag blir gravid. Nu senast så hade jag gjort vul i v 8 men fick ju mf ändå så jag kommer vilja ha ett lite senare.
  • Solros78
    Emaria skrev 2013-11-27 07:17:09 följande:
    Ja, V8 är ju mest för att lugna för stunden även om risken för mf sjunker om man sett hjärtat slå. Allt kan ju hända och jag har hört att 9-11 är ganska kritiskt då de sista organen bildas och moderkakan tar över.
    Ja detvar ju uppenbarligen där det gick åt skogen sist. Man tror ju att det ska vara så bra om man bara sett ett hjärta slå men så icke...
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-27 07:35:38 följande:

Testade med Cl-digitala ÄL-test idag och fick ingen glad gubbe så då bör det ha varit något fel på de där andra jag tog igår. Tyckte det var lite tidigt med ÄL tror den kommer i helgen Glad Bara att fortsätta testa.

Fast vadå, det är ju ändå sannolikt att det inte blir positivt idag bara för att det gav utslag igår? Vad var det för test igår?
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2013-11-27 07:58:49 följande:

Jag tänker nästan tvärtom att jag inte vågar göra vul nånsin mer... Säkert bara en efter reaktion men tänker att jag kommer inte testa digitalt eller göra vul och stressa upp mig.

Har man som hag haft ett ma så vet man att fistret kan dö utan att det märks och det vill jag undvika igen.
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-27 10:28:20 följande:
    Nej, jag tror inte det kommer bli något positivt utslag idag (känns inte i kroppen och tyckte det var för tidigt med ÄL efter mens, knappt två dagar efter).

Igår använde jag mig av någon enklare variant ägglossnings-stav. och idag av cb-digital äl-test. Misstänker att det måste ha blivit något fel med gårdagens test. Visserligen testade jag igår på eftermiddagen och idag på morgonen jag vet att man ska testa vid samma tid varje dag och det lär bli på mornarna hädanefter.

Du hade använt dig av ÄL-test va? vilka använde du dig av?
    Jag har bara kört cbs digitala, nu senast med deras nya (som oväntat nog visade äl på dag 8...) men annars alltid deras vanliga digitala. Men de ska ju ge utslag för ett visst hormon och har man inte det på den nivån borde det ju inte kunna ge falskt positivt.
  • Solros78
    busmonstret skrev 2013-11-27 17:34:12 följande:
    Jag har kollat in allt igen på instruktionerna för mitt andra ÄL-test (inte cb) och det visade sig att jag nog inte hade något positivt streck. tydligen måste det vara lika starkt som teststrecket inte bara väl synligt.. :(
    Aha det förklarar ju det hela. Men det är väl bra då om äl inte kommer jättetidigt utan nu är det bara att testa på.
  • Solros78
    sepfhrenia skrev 2013-11-28 17:43:50 följande:

Ok, Nu är det helt kört för min del, från att vara gravid till mf, till att få mens igår, alltså inte gravid så får jag reda på att min sambo gjort grejer med två olika personer under en helg när han var bortrest när jag var gravid. Att mina vänner vetat detta men inte velat säga nåt pga mf, för att jag var så ledsen. Och den andra hoppades att han skulle säga det själv och när denna kompis konfronterade honom för ca 2-3 veckor sedan fick hon uppfattningen att han pratat med mig och att jag visste allt. Men inte...

Det kommer fram mer och mer och nu fick jag också reda på att han rökt på nästan varje dag vad jag förstått under vårt barns första två år bakom min rygg.

Jag ser mig själv som en öppen, rak, ärlig människa som har skinn på näsan och är inte dum i huvudet. Men nu ifrågasätter jag mig själv. Är jag så jävla blind, naiv, ett våp...hur kan jag inte sett, hur kan han ha döljt allt?

Det finns 2 andra märkliga saker med 2 olika personer till, men detta är inget jag har fått konfirmerat...

Min värld är upp och ner, jag vet ingenting, jag vet inte vem jag är, vem är han och vad vill jag, vad ska jag tro.
    Han säger att han kommer inte ihåg något från den ena kvällen och den andra erkänner han att det var en som försökte kyssa honom och att han backade och sa att han hade flickvän o inte var intresserad. 

Alla hade alkohol i kroppen som var där och jag vet inte vad jag ska tro...

Från att snart skulle gifta oss och planera större familj till detta.... jag vet inte vad jag ska göra.....jag är i ett svart vakum.

Men oj, oj, stackare! Jag hoppas du hittar rn väg framåt från alla detta! Kram!
  • Solros78
    Kuben skrev 2013-11-28 17:00:13 följande:

Tårar i ögonen!

I går fick jag veta att en av mina nya kollegor väntar barn, v 17.
    I dag fick jag veta att min andra nya kollega väntar barn, v 15.
    Jag skulle också vänta barn i v 17. Det är såå jäkla deppigt!!
    Inser dessutom nu att en av kollegorna vet att jag fått mf. BLÄÄÄÄ!!
    Det är klart jag är glad för deras skull - men ledsen för min. Märklig känsla!

Usch det är jobbigt!

Kan det inte vara lättare att en vet att du fått mf, då kan du ju få känna dig ärlig med att du är ledsen?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?