• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh vad alla blir gravida runt om mig just nu! Så galet jobbigt! Fått veta en idag som väntar tredje och en som väntar fjärde. Jag kan bara inte glädjas med dem just nu känner jag. Varför går det så himla trögt!?

• Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-06 19:56:34 följande:
    Förstår dig, känner samma. Jag har inte många kvar i min närhet som inte har barn eller är gravida just nu. När jag träffar de flesta av mina vänner har de barn eller är gravida, blir nästan bara barn och gravidprat när vi alla ses, man känner sig både ensam och utanför, vill bara vara en del av denna glädje.

Synd att det inte tog sig för dig denna gången, håller tummarna för dig/er nästa månad.

Tack det är verkligen tungt nu. Stod och grät när min man kom hem igår, är så rädd att min kollega ska komma och vilja prata och att jag ska börja gråta då också. Jag kan verkligen inte glädja mig med henne just nu.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-12 08:53:58 följande:

Hej Tjejer, tomt i tråden. När har ni nästa beräknad ägglossning? Eller BMI..
    Jag tittade nyss i min kalender om jag nu kan lita på den, min mens är ju lite oregelbunden, går jag efter min senaste mens borde jag ha ägglossning inom en vecka.
    Igår gosade jag med en liten bebis och jag önskar så att jag snart får hålla min egen bebis.
    Den ända julklappen jag önskar i år är ett plus på stickan och en växande mage.
    Kram till er

Jag är inne på min andra pergokur nu, ska göra vul på torsdag.

Och jag håller med dig, det enda jag önskar av livet är en graviditet som stannar...
  • Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-10-12 12:07:17 följande:

Jag har fått ett plus, hade bim i onsdags. Hoppas det stannar denna gången! Är så himla glad, men samtidigt så rädd...

Stort grattis!
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-10-12 18:02:55 följande:

På tisdag har vi äggplock och insättning på fredag. Jag är så nervös och rädd så jag tror jag ska dö. Har tagit ledigt hel veckan för jag blir väldigt stressad av att inte vara hemma. På måndag ska jag lalla runt och bara göra saker som jag tycker om, plocka svamp och ligga i soffan.

Åh jag har tänkt på er och undrar hur det går. Stort lycka till!
  • Solros78

Tips, tv4 nyhetsmorgon igår hade ett långt inslag om svårt att få barn, ofrivillig barnlöshet mm.

• Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-10-14 11:29:18 följande:

Nu är äggplocket överstökat. Gjorde ont som tusan på ena sida. Men vi fick ut 8 ägg, 2 fler än förra gången så just nu är jag lite lättad

Vad skönt med en bra början! Sätter man in endast ett eller kan det vara flera?
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-21 22:44:43 följande:

Troligtvis har jag haft ägglossning i dagarna, kände den kraftigt, hade enorm lust, flytningar och spänningar nere i magen. Lusten var helt klart tydligast.
    Kanske är zonterapin som hjälp mig, vem vet.
    Nu sitter jag här med svullna och lätt ömma bröst, som vanlig PMS.
    Lever på hoppet om ett plus denna månaden.
    Hoppas på massa plus i denna tråden oktober/november....

Åh jag har funderat på zonterapi. Hur hittade du en bra terapeut, hur mycket har du gått?
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-10-22 09:59:58 följande:
    Kontakter, jag känner många som gått till honom. Han är dessutom naturläkaren och har varit det i över 30 år, så han borde veta vad han gör. =)
    Jag har varit där 4 gånger nu och jag märker skillnad, hoppas att detta kan göra nytta med ett härligt plus också, han sa på skämt att han var pappa till många barn och har hjälp många barnlösapar, hehe..

Vart bor du förresten? Jag bor nere i Skåne.
    Jag bor i Stockholm. Nu har jag bokat tid hos en zonterapeut nästa vecka. Tog bara en jag hittade nära jobbet, svårt att veta vilka som är bra och dåliga så jag får väl testa.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 15:30:38 följande:

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

Åh nej, stackars dig!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?