• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

KnytetsMamma skrev 2014-09-22 06:45:48 följande:

Tror minsann att det blivit starkare idag eller vad säger ni?

Wow grattis!
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-09-22 12:09:43 följande:
    Hur kan man bli upprörd över att folk oroar sig för mf?! Med tanke på hur många procent av alla kända graviditeter som slutar i mf så är det väl ändå en ganska befogad oro. Vi som lärt oss den hårda vägen tycker ju precis som du säger att de andra är lite naiva som tror att det automatiskt blir en bebis bara för att man fått ett plus på stickan.

Spännande med tvillingar! smile1.gif Har ni hunnit smälta beskedet?
    Enligt såna personer "väntar man barn, inte missfsll" och man ska se positivt på allt...

Jag är rätt positiv men i det här sammanhanget är jag numera en gammal luttrad och bitter räv...
  • Solros78
    karro 2014 skrev 2014-09-23 11:25:10 följande:

Är så himla ledsen:((

Började min ivf behandling i torsdags med sprutor o så,

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta åter 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

Varför drabbas man flera ggr om? Räcker inte två missfall under dessa 9 månader som gått?

Men nej vad jobbigt, stackare!
  • Solros78

Jag har märkt de senaste månaderna att jag ofta får en ökad mängd flytningar ett antal dagar/knapp vecka efter äl eller när äl borde varit. Och sen inte gravid då. Nu märker jag igen samma sak, äl i fredags, så det känns redan som att det inte blivit något den här månaden. Någon annan som gjort någon reflektion kring något liknande eller finns det någon anledning till varför flytningarna skulle tillfälligt öka veckan efter äl (det blir ju torrt dagarna direkt efter äl, sen kommer det här)?

• Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-09-23 19:27:06 följande:

Solros, jag får alltid vita ganska rikliga flytningar en vecka innan mens. Men det var likadant då jag blev gravid.

Ok så det har inget med vare sig mensen eller ev graviditet att göra då, det är ju bra, då slipper jag analysera dem mer.

Just vita var de idag och rikliga.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-09-23 21:45:23 följande:
    Jag får alltid vita flytningar strax efter Äl, ungefär samma efter mens fram till Äl också.
    De gångerna jag har varit gravid, har flytningarna varit samma fast något rikligare kanske..
    Denna månaden har jag bara haft de vita flytningarna och inga trådiga, vattniga. Antingen har jag missat de eller så har jag inte haft Äl, blir galen på detta!!
    Borde haft Äl för ett par dagar sen om jag kollar i kalendern...

Man blir verkligen knäpp av allt analyserande och kroppen som inte samarbetar!
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-09-24 11:53:29 följande:
    Ja det är bara förnamnet, konstigt nog känner jag av lite PMS som ömma och svullna bröst, trots att jag inte känt av ägglossningen denna månaden. Kanske hade ägglossningen i smyg denna gången, vem vet.

Enligt min senaste mens är jag på dag 21 nu och har förväntad mens 5 - 6 oktober.
    Hur ser det ut för er?

Fast jag har lite sånt innan mens även när jag inte har äl.

Jag har bim förmodligen om 1.5 vecka.
  • Solros78
    Nötcreme skrev 2014-09-27 11:46:08 följande:

En ur dum fråga kanske, men kan man få ägglossning 3 veckor efter skrapning? Har ägglossnings flytning nu. ????

Jag har äl dag 16 efter mitt andra mf.
  • Solros78

Usch vad jobbigt det är att vänta på bim nu när jag verkligen haft äl och haft sex vid äl osv. Man hoppas ju så mycket mer så jag mår mycket sämre över det hela nu än under sommaren när jag inte ens hade äl. Jag kommer bli så besviken om jag får mens så jag är lite rädd för hur ledsen jag kommer bli. Och det är en lite dålig vecka att bli knäckt på av olika skäl...

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-28 07:27:39 följande:
    När är det du har BIM? Har du några känningar alls att det skulle vara något på gång? Jag hade inga symtom alls innan jag plussade så trodde ju verkligen inte att det hade tagit sig. Men nu är man orolig för missfall igen istället :(

Håller tummarna för dig i alla fall!!
    Jag borde ha bim fredag eller lördag. Och jag anslyserar ju sönder kroppen så det är svårt att veta om man har några symtom eller inte...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?