• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-09-19 17:15:04 följande:

En fråga som jag går och grubblar på. Åker till Turkiet om 1 v. Efter 5 dagar på sem ska mensen komma. Har all-inclusive och funderar kring detta med alkohol. Ej fått ett plus på 1 år. Jag vill ej avstå ett par glas vin om kvällarna om mensen ändå kommer som den gjort sista året. Blir alltid ledsen när åter ett försök misslyckats. Men om denna mån nu skulle vara mån som vi får plus så känns det ej ok efteråt att druckit alkohol.

Genom detta år har jag vissa månader avstått alkohol efter äl. Andra har jag tagit något glas vin till helgen. Vet ej riktigt hur jag ska göra

Jag dricker alkohol och äter mat som vanligt fram till plus. För mig känns det väldigt konstigt att avstå alkohol innan, skulle jag varit nykter i 1.5 år nu då?

Fostret har ju extremt liten kontakt med mammans blod första tiden.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-09-19 20:32:25 följande:
    Det förtjänar du! Kan ärligt säga att min bebislängtan förstörde vår utlandsresa. Var helt nervig och kunde inte slappna av alls. Njut av semestern och det liv du har. För varje månad som går mår jag allt sämre, trots att jag har ett bra liv. Undrar om det är värt det i längden? Kram
    Känner så ofta också. Nu lagt 1.5 år på det här kämpandet istället för att njuta av det jag har.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-09-19 23:17:11 följande:
    Ja vi har följts åt , vi med. Visst är det sorgligt att det inte har gett resultat? En nära vän sa till mig att det inte var så konstigt att jag bar så nere då det är en så stark biologisk drift. Nånstans där accepterade jag denna ledsamhet. Vi kämpar ju ändå för ett barn . Inte vad som helst.

Skönt att du fått igång ÄL , hoppas på ett varaktigt plus för dig med ! Kram
    Det är skönt att vi är några som följs åt, även om man önskar alla ett plus! Men just att dela frustrationen med.

Tack!
  • Solros78
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 07:06:15 följande:

Hej! Här kommer en liten uppdatering från min graviditet efter två mf på raken.

Jag är i vecka 13 nu och i förrgår så visade det sig att jag bär på tvillingar! Två mf och nu två bebisar istället. Känns ironiskt då vi med dottern tog pergotime (och gjorde inte VUL) vilket höjer risk/chans för tvillingar till 1:10 och då blev det bara en och nu när vi blev gravida utan hjälp så blir det två. Det visar att man inte kan styra över moder natur smile1.gif

Jag håller tummarna stenhårt för er alla att ni snart skall bli gravida och att vi alla slipper att gå igenom ett mf/MA igen!

Oj, wow!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-09-20 17:48:34 följande:
    Du hänger inte i plustråden nåt? Alla där har ju kommit så långt, känns som jag inte hör hemma där eller här. Hänger du lite här med din oro? Du hoppade över vul va? Hur långt har du kommit. Jag är i v 6 (5+1). Långt till vul och många tankar. Jag tänker lite som du. Hjärtslag lugnar inte när den ena dog i V9. Men kanske vul efter den veckan. Svårt.
    Jag har tittat in i plustråden ibland men även om jag blir gravid i höst så hör jag nog inte hemma där tyvärr, de har ju snart fått sina bebisar hela gänget. Vi får väl skapa en ny plustråd om vi blir några som plussar inom ett antal månader kanske.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-09-20 19:56:16 följande:
    Tycker jag vi satsar på att plussa snart å hänga med i en ny plus tråd smile5.gif .

Lite osäker hur jag ska göra. Äl igår. Sexade i ons å igår. Gyn sa man ej skulle ta varje dag utan var tredje/varannan dag. Så då blir det imorgon å sen är jag bortrest till ons. Men är egentligen sugen ikväll smile5.gif .
    Skönt att faktiskt vara sugen mitt i älveckan, det är jag sällan...

Men ur älperspektiv är det ju meningslöst med sex imorgon, då är det väl bättre att köra idag.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-09-20 21:42:07 följande:

Hej tjejer!!

Har inte skrivit här inne på ett tag, men nu har vi kämpat ett par månader och det börjar kännas jobbigt.
    Mensen har dessutom strulat och kommit någon vecka sen, säkerligen stress men det blir svårt att hitta ägglossningen, har försökt med testlagrets stickor.
    Testar ni på morgonen eller på eftermiddagen? Kan ju vara så enkelt att jag missat ÄL, känner ju klart och tydligt när jag har den, flytningar och smärta, fast det är kanske ingen garanti? Har även en massa PMSsymtom, de är värre sen innan tycker jag.

Har bokat in en tid hos en homeopat och får även se till att ringa en gynläkare på måndag.

Kram

Min äl har också strulat som sjutton fast mensen varit rätt regelbunden. Jag kör cb digital och har alltid testat på morgon och upplever att det stämmer, de månader jag inte fått utslag har mensen varit mindre och andra tecken på utebliven äl.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-09-21 09:27:45 följande:
    OKI, fick du det konstaterat via blodprov att du inte hade ägglossning?
    För vad jag förstår kan ägglossningstest visa ägglossing fast att den egentligen inte sker.
    Förra månaden hade jag knappt mens och mensvärk och den blev en vecka sen, så jag misstänker att jag inte hade ÄL då.

En fråga, ni som känner älsmärta känner du den innan, under eller efterägglossning?

Nej men jag litar på cb digital. De ska vara 99 procent tillförlitliga.

Jag tog prover ivåras som visade på äl och den månaden var ältestet positivt också. Ska ta blodprov den här månaden också.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-09-21 09:52:21 följande:
    Jag har ganska ordentligt ont vid ägglossning. Jag vet ju inte säkert men jag tror jag får ont i samband men att ägget släpper och sen lite efteråt. Det är som att det gör mest ont just när det "lossnar" och sen är det lite molande värk ett tag efteråt.
    Nu i fredags hade jag galet ont, knappt så jag kunde gå rak eller ställa mig upp. Men igår var det bara molvärk som du säger.
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-09-21 09:54:27 följande:
    Ok, tack!! Då har jag nog tänkt rätt angående ägglossning!!
    Får blöta flytningar samtidigt som jag känner smärta.
    Åh vad jobbigt att det inte tar sig för er, förmodligen bättre förutsättningar när sköldkörteln är i balans och mindre stress.
    Nu var det snart två år sedan vårt senaste missfall och vi känner oss redo igen, har försökt ett par månader utan resultat, fast mensen strular och det är svårt att pricka in rätt dag, tror jag ska ha ägglossning nu i dagarna. Kommer nog inte ta tester denna månaden utan sambon har slängt ihop ett sexschema som han tror ska funka, *håller tummarna*

Håller även tummarna för alla er andra, snart är det vår tur.

Haha, underbart med sexschema!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?