• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

När jag googlar på äggblåsornas storlek så verkar de ju kunna bli rätt stora. Men det är ju samtidigt konstigt om den hade blivit 26 mm redan dag12. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Men läkaren, som känns väldigt erfaren, sa att det var lugnt, när jag sa att jag absolut inte vill riskera tvillingar. Så då får jag väl lita på det.

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-16 19:45:33 följande:
    Ja, det låter väldigt stort att den skulle vara 26 mm redan så tidigt i cykeln, då är det säkert en gammal äggblåsa som inte släppt. Men vad kul ändå att gyn tror att ägglossning är på gång, ska du även lämna blodprov sen ca 1 vecka efter beräknad äl?
    Så det kan vara så alltså, att gamla ligger kvar? Men vad händer med en gammal äggblåsa som inte släppt (vilket ju helt skulle stämma med mina symtom från förra månaden), ligger den kvar länge då?

Ja jag ska lämna blodprov dag 21.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-17 07:09:40 följande:
    Vill inte skrämma dig men tror att äggblåsor som inte släppt kan bilda cystor....men fråga gyn nästa gång du pratar med honom/henne.
    Jo den tanken har jag fått också. Men vad innebär det då?
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-09-17 19:43:52 följande:

Okej tjejer!!!! Jag är gravid!!!!!!! Tog ett test idag. Jag säger bara: motionera och slopa socker is da shit för mig.

Två år sen vi började syskonförsöken nu så jag hoppas verkligen jag får behålla det här. Snälla!!!!

Wow, grattis, vad härligt för dig!
  • Solros78

Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!

• Solros78

Skönt, mitt ältest positivt nu på morgonen också. Då behöver jag inte noja att jag skulle missa äl om jag inte testar på kvällen också. Nu ska jag bara försiktigt meddela maken att sex behövs ikväll också, tredje dagen i rad...

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-19 07:48:53 följande:
    Men vad betyder det att äl-testet är positivt flera dagar?
    Det tror jag många ältest är, speciellt när man testar med kort emellan. Jag brukar ju bara testa på morgnarna och då är det ju tur att hormonet är högt tillräckligt länge så man inte missar.,
  • Solros78

Vad skönt att man kan glädjas här åt sina ältester, det kan man ju liksom inte hurra över på jobbet men samtidigt så är det så stort i såna här fall när man gått tre månader utan att man bara vill ropa ut det från hustaken.

Tack för era glada kommentarer med mig!

• Solros78
    Nötcreme skrev 2014-09-19 09:16:04 följande:

Ja vi hade varit en 1 vecka innan och då sa läkaren att allt såg bra ut. Och när allt såg så bra ut så är det väldigt liten risk att det går fel. Visst!!!

Det är ju en väldigt liten risk. Jag tror att om man sett hjärtat slå i vecka 8 så är risken för mf bara några procent. Men jag var en av de där få procenten.

En kompis till mig fick mf i vecka 18 i våras. Så sjukt jobbigt. Men det händer tyvärr.
  • Solros78
    Hannah8401 skrev 2014-09-19 10:29:29 följande:

Solros tog du pergo eller fick du äl av dig själv nu?

Gjorde du i såna fall något vul? Och vilken cd är du på? För du brukade få tidig äl?

Nötcreme, jag beklagar verkligen....man borde vara säker när man kommit så långt ju.

Jag har kört första månaden med pergo. Brukar ha äl på egen hand då och då och då oftast dag 10-11, ibland 12-13.

Nu gjorde jag vul på cd 12 och fick äl dag 15.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?