-
Jag har också acneproblem, min hy har varit bedrövlig senaste året.Blåsippan84 skrev 2014-09-01 15:55:22 följande:Hur vet man om man har pco? Funderat lite på då jag har mkt acne om jag ej medicinerar mot det med antibiotika. Ej kul när man är 30 år
-
Är det risk att det blir två ägg då?KnytetsMamma skrev 2014-09-02 15:14:18 följande:
Vul idag på cd 11, två äggblåsor fanns, en på 11 mm och en på 13 mm så nu blir det mys i veckan och förmodligen ägglossning till helgen, spännande!!!!
-
Vad trist!stjärnasomärdin skrev 2014-09-03 16:36:35 följande:
Där kom mensen...inget äl denna månad heller :(
-
Mens idag. Nu har jag hämtat ut min första omgång pergo som jag ska börja ta dag fem. Spännande och nervöst.
Men märkligt att jag nu haft tre månader med helt regelbunden mens men utan äl. Så säger de att man normalt sett har äl om man har regelbunden mens... -
Grattis och lycka till!!Augusti82 skrev 2014-09-06 14:41:16 följande:
Hej tjejer!
Har inte skrivit här på länge men jag kan berätta att vi nu äntligen blivit gravida. Nu får vi bara hoppas att pyret vill stanna :)
Kram på er!
-
Men folk är ju idioter! Fattade hon inte att hon borde skämmas som frågar på det viset?Blåsippan84 skrev 2014-09-06 19:40:53 följande:
Nu har min mens kommit, vi som tagit paus denna månad. Denna mån är dock första som jag ej fått spottings flera dagar innan å sen paus 2-3 dagar innan mens. I tors fick jag magvärk. Lite spotting å sen kom mensen igår kväll. Känns skönt att denna mån iaf verkar vara ok. Ej varit så sedan januari.
Nu måste jag bara delge. Jobbar ej på avd så ofta. Nu är några gravida och en äldre kvinna som jobbar där sa precis "ja men nu är det väl dags att ni skaffar syskon till er son. Han är ju faktiskt 5 år". Då kunde jag ej vara tyst. "Vi fick faktiskt mf för snart 1 år sedan" Då säger hon "jaha ja. Det behöver du ju ej berätta men det har väl alla i stort sett fått och blir det så, så är det ofta något fel på barnet".
Känner hur jag nu är nära till tårar. Näsan är knall röd. Fan om man bara kunde beställa en graviditet på postorder hade jag gjort det för länge sedan. Dumma å korkade folk är. Varit på utb förra v då jag fick frågan av flera varför vi bara hade ett och då hittat på alla möjliga ursäkter . Så nu när denna kollega tog upp det kunde jag ej vara tyst utan blev tvungen att säga något. Gahh
-
Jag har inte haft äl på tre månader enligt cb digital. Men strecken på stickan (om man nu kan analysera dempå ett digitalt test) har blivit starkare och starkare och sen plötsligt blivit svagare igen och utan glad gubbe emellan. Så jag tror att min äl varit på gång men sen inte blivit.Hannah8401 skrev 2014-09-14 21:13:10 följande:
Jag har också fått såna starka ältest men ingen temphöjning. Vet inte varför det blir så? Försöker kroppen med äl men lyckas inte?
-
Varit på vul idag för att kolla effekt av pergotime. Såg bra ut, en blåsa på 16 mm, det bör bli äl om två till tre dagar. Fanns också en blåsa på 26 märkligt nog då de brukar spricka vid 22 så den var nog gammal på något sätt. Dock känns det ändå lite dystert. Min äggmängd verkar inte vara jättestor (hade uppfattat tvärtom efter proverna i våras men det stämde tydligen inte helt då). Sen sa han ju det att de kan hjälpa till att få äl med medicin men kvaliteten på äggen påverkas ju också av åldern och det kan de ju inte hjälpa. Så det känns verkligen som ett totalt lotteri nu om jag blir gravid. Risken för missfall ökar ju också med åldern. Hur skulle man hantera det, kämpa i flera år och sen tvingas ge upp... Så dubbla känslor helt klart.
Någon som vet vid ungefär vilken storlek på ägget ältesterna ger utslag? -
Nej han verkade inte tro att den skulle släppa. Då hade det väl också varit risk för tvillingar om både den på 26 och den på 16 skulle kunna släppa och det har jag varit tydlig men att jag inte vill.KnytetsMamma skrev 2014-09-16 15:47:30 följande:Jag var på vul på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm och gyn trodde den skulle brista när som helst. Men har också läst att de kan bli så stora som 30 mm innan de släpper. Trodde inte din gyn att den på 26 också skulle släppa? Jag har inte lyckats pricka in min stegring nån gång så jag vet faktiskt inte när man får positivt på äl-test. Dessutom verkar äggblåsorna släppa vid lite olika storlek, både från månad till månad men också från kvinna till kvinna. Hoppas ni får ägglossning, då blir det mysa av nu :) Ska ni försöka varannan dag eller?
Jag tror vi kör sex imorgon och sen flera dagar i rad kanske. -
Beklagar missfallet men välkommen hit! Jag väntade inte en mens men efter mitt ena missfall kom mensen innan äl.flugsvampis skrev 2014-09-16 17:40:32 följande:
Hej tjejer!
Jag hoppar in här om det går bra. Är mitt uppe i ett missfall nu.
Hade turen att bli gravid redan på första försöket men sen var min tur förbrukad för redan vid v6 (5+3) började jag blöda och det var i fredags. I dag har jag så äckligt ont stundtals men känns som att det måste vara slut snart.
Mycket tankar som snurrar i huvudet nu.
Har ni väntat en mens innan ni haft oskyddat sex igen eller har ni försökt redan då blödningen försvunnit?