Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
På onsdag börjar jag med pergotime och ska sen på vul på tisdag nästa vecka på Cd11, kul att ha snart sätta igång igen och hoppas på ägglossning även denna gång.
På onsdag börjar jag med pergotime och ska sen på vul på tisdag nästa vecka på Cd11, kul att ha snart sätta igång igen och hoppas på ägglossning även denna gång.
Jag vet inte men hon tänker nog att hon inte vill att vi ska missa så hon vill nog hellre göra ett så tidigt för att se, vi har ju förbud för oskyddat sex innan dess. Förra kuren jag åt i maj var jag också på Cd11, då fanns tre mindre äggblåsor och fortsatt förbud för sex, tillbaka cd16 (vilket verkligen var i senaste laget) och då hade jag en äggblåsa på 20 mm. Denna gång vill jag inte vänta ända till cd16 till ett ev andra vul. Men i maj kom helgen i vägen så därför var vi tvungna att vänta så länge. Dumt att din gyn vill att du ska vänta så länge, man kunde ju i alla fall första kuren ta ett ännu tidigare vul så ni får se hur din kropp reagerar. Lycka till!!!
Kan man bara knata in på en klinik och beställa ivf? Jag funderar på det. Det funkar ju inte. Måste man göra tester eller hur funkar det? Vet inte om min sambo skulle vilja ivf dock.
Igår kväll fick jag plötsligt små blodstänk i trosorna. Vad är det nu liksom, ännu mera tecken på att hormonerna är i obalans??
Jag har ju inte fått positivt på ältesterna men en intressant grej är att jag har testat mellan dag 7 och14 och såg förra veckan hur teststickan (till cb digital) fick ett starkare och starkare streck för varje dag och sen vände det nedåt igen, idag var det osynligt. Så uppenbarligen händer något på hormonfronten men något går snett när det närmar sig ägglossningen.
Jag har ju också problem med oregelbunden äl. Tog kontakt med gyn på Sophiahemmet i sthlm och fick göra utredning med blodprov i våras där det kollades värden för äl och sköldkörteln. Alla värden var bra men efter två månader i sommar utan äl tog jag kontakt igen och har nu fått pergo utskrivet.
Någon som är bra på detta med hormoner? Jag har läst den här väldigt informativa beskrivningen. Men vad händer i kroppen de månader man inte har ägglossning? Hur får man mens då och varför har jag ändå ömma bröst efter en ägglossning som inte skett?
se.clearblue.com/menstruationscykler-och-agglossning