• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

KnytetsMamma skrev 2014-08-25 13:42:09 följande:

På onsdag börjar jag med pergotime och ska sen på vul på tisdag nästa vecka på Cd11, kul att ha snart sätta igång igen och hoppas på ägglossning även denna gång.

Hur har ni kommit fram till vul cd 11? Läkaren föreslog dag 14 för mig men när jag sa att jag ofta har äl tudigt, dag 10-12, föreslog han 12. Man vill ju inte gå för tidigt och inte för sent, jag som inte tänker ha sex alls innan vul känner att det är extra viktigt med vul vid rätt tidpunkt.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-08-25 14:27:26 följande:

Jag vet inte men hon tänker nog att hon inte vill att vi ska missa så hon vill nog hellre göra ett så tidigt för att se, vi har ju förbud för oskyddat sex innan dess. Förra kuren jag åt i maj var jag också på Cd11, då fanns tre mindre äggblåsor och fortsatt förbud för sex, tillbaka cd16 (vilket verkligen var i senaste laget) och då hade jag en äggblåsa på 20 mm. Denna gång vill jag inte vänta ända till cd16 till ett ev andra vul. Men i maj kom helgen i vägen så därför var vi tvungna att vänta så länge. Dumt att din gyn vill att du ska vänta så länge, man kunde ju i alla fall första kuren ta ett ännu tidigare vul så ni får se hur din kropp reagerar. Lycka till!!!

Tack! Jag får väl börja så här och se hur det går. Jag var ju så tveksam till pergo men nu känner jag mig laddad för ny mens och sätta igång.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-08-25 16:37:03 följande:

Kan man bara knata in på en klinik och beställa ivf? Jag funderar på det. Det funkar ju inte. Måste man göra tester eller hur funkar det? Vet inte om min sambo skulle vilja ivf dock.

Men då bör man väl veta vad som är problemet först. Typ utreda äl, spermier och allt sånt?
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-08-25 22:32:09 följande:
    Min man är inte problemet. Han har fler barn och gravid har jag blivit ett antal gånger nu. Det är min äl som är problemet. Kanske hakar på dig på pergo nästa månad som test iallafall.
    Vi får skapa en pergotråd.
  • Solros78

Igår kväll fick jag plötsligt små blodstänk i trosorna. Vad är det nu liksom, ännu mera tecken på att hormonerna är i obalans??

• Solros78

Jag har ju inte fått positivt på ältesterna men en intressant grej är att jag har testat mellan dag 7 och14 och såg förra veckan hur teststickan (till cb digital) fick ett starkare och starkare streck för varje dag och sen vände det nedåt igen, idag var det osynligt. Så uppenbarligen händer något på hormonfronten men något går snett när det närmar sig ägglossningen.

• Solros78
    Gweny skrev 2014-08-26 18:59:30 följande:
    Hänger gärna på isåfall. smile5.gif
    Jag såg faktiskt att du haft en pergotråd så det var därför jag kom på iden. Du kanske kan starta en och ta med de som är kvar i den tråd du var i?
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-08-26 19:11:10 följande:
    Jag fick brun flytning vid äl tider förra månaden. Jag hoppades på att det var ett bra tecken. Men du tror obalans då??
    Hade jag haft äl hade jag förstås hoppats på nidblödning men nu hade jag ju inte det så då tror jag tyvärr på hormonobalans. Det är väl ofta det med spottings och mellanblödningar.
  • Solros78

Jag har ju också problem med oregelbunden äl. Tog kontakt med gyn på Sophiahemmet i sthlm och fick göra utredning med blodprov i våras där det kollades värden för äl och sköldkörteln. Alla värden var bra men efter två månader i sommar utan äl tog jag kontakt igen och har nu fått pergo utskrivet.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?