• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

KnytetsMamma skrev 2014-08-19 21:32:59 följande:

Min.första kur.som jag åt i.maj gjorde jag först vul på Cd11 men då var ägggblåsorna för.små och vi fick sex-förbud, tillbaka på cd16 och hade då en äggblåsa på 20mm och fick okej till sex, lyckades bli gravid men tyvärr ma i juli. Så visst kan man bli gravid även om man gör vul väldigt nära ägglossningen.

Varför fick ni sexförbud för att äggblåsorna var för små?

Fick ni alltså inte ha sex den månaden alls innan ni fått ok på ett vul?
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-08-20 07:05:06 följande:
    De får väl boka in VUL tidigt eftersom du brukar ha ÄL tidigt, sen om det är för tidigt då får de väl ge dig en till tid några dagar senare.

Hur säkert de kan se antalet äggblåsor vet jag inte men det borde ju gå att se alla om man ser en om du förstår hur jag menar, de ligger väl liksom bredvid varandra.

Eftersom du är så rädd för tvillingar kan du ju försöka tänka lite att om du tar pergotime och gör VUL innan ÄL kan de se hur många ägg som är på gång. Har du "egen" ÄL har du ju ingen aning om det är två ägg som släpper och risken för det finns ju alltid. Framför allt ökar ju risken med åldern (därför tvillingar blivit vanligare, vi föder barn senare) men även det att man har barn sen innan påverkar.
    Jo du har rätt. Jag kanske ska försöka med pergo nästa månad. Den här är det för sent och jag lever på hoppet om egen äl inom några dagar.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-08-20 11:32:33 följande:

Vi fick sex-förbud eftersom det var 3 små äggblåsor och gyn var osäker på ifall alla tre skulle växa till och då finns ju risk för tvillingar. Så vi fick inte ha sex från provera-start i mitten av april till vul cd16 den 12 maj. Eller jo, sex fick vi ju såklart ha men inte oskyddat. För oss räckte det dock. Fast denna kur jag ska börja på nu ska vi planera in så att det inte behöver bli lika stressigt med att mysa till det, min man kan få väldigt svårt under press nämligen. Så nu ska vi försöka få vul cd 12 och sen kanske igen på cd14 ifall det behövs. Då har äggblåsan förhoppningsvis inte hunnit växa ända till 20 mm och väldigt nära ägglossningen.

Jag ska göra vul dag tolv är överenskommelsen då jag normalt sett har vul dag 10-11. Så utifrån det du skriver kanske jag ska våga testa pergo nästa månad. Får se hur jag gör om jag får äl den här månaden dock, om jag ska chansa på egen äl nästa månad också ändå.

Tack för all bra input, från dig och andra!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-08-20 15:56:48 följande:

Nu har jag varit på gyn för jag haft obehag och illaluktande flytningar i ca 2 mån. Kraftig svampinfektion. Fått flykonazol nu å ej göra barn denna mån.

Vad tråkigt! Hoppas du blir bra snabbt!
  • Solros78
    Anonym (maggan) skrev 2014-08-21 19:30:16 följande:

Är på dag 14 i min cykel och ägglossning beräknad imorgon, den första efter missfall (tror jag). Lite stickningar samt molande värk endast korta stunder har jag haft idag, lite känsligare vid sex. (Har halsbränna och det bränns även i hela magen, har aldrig haft så förr.. jo vid bakfylla man bakfull är jag ju inte!) Funderar på om det är symptom på ägglossning?.. Hade ingen stegring på äl-stickan idag, hur säkert är äl-test? Va mycket funderingar man stöter på genom det här.. 

Någon mer som har BIM snart? Jag har BIM den 5e sep.. haha orkar inte vänta! 

Jag borde ha äl vilken dag som helst och har rejält ont i äggstockstrakterna idag så får jag inte positivt test imorgon blir jag sur. Ska försöka undvika kissande i fyra timmar i em också och ta ett test när jag kommer hem.
  • Solros78
    Anonym (maggan) skrev 2014-08-22 16:22:30 följande:
    Okej hoppas det visar positivt! Tog precis ett äl-test men såklart va det negativt.. riktigt surt!
    Jag får inte positivt på testerna, blir galen! Ska jag ha behöva ha TRE månader utan äl?!
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-08-23 23:28:38 följande:
    Styrkekram från mig. <3 Jag har tyvärr heller inte äl så ofta.. Men plötsligt händer det

det smile1.gif Är det kört för månaden för dig? Eller kan det hända inom ett par dar om det händer?
    Det är nog i princip kört. Dag 12 idag och jag brukar ha äl dag10-11, och känslan i kroppen är att äl har varit. Jag fattar inte varför det känns som i kroppen att jag ska få äl men sen verkar det inte bli något.

Helt klart blir det pergo i alla fall nästa månad, så här kan jag ju inte hålla på.

Jag ville så himla gärna få barn på vintern/våren, lite ångest för att få barn mitt i sommaren, men nu är ju det kört också, nu blir det juniförsök och man tar så klart vad man får. Men jag känner mig ändå väldigt besviken över det.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-08-24 07:57:14 följande:

Att få barn i juni är perfekt tycker jag. Fick min dotter i början av juni 2012 och det var så skönt att man inte behövde fundera på om hon var kall m.m. Och sen när hon skulle lära sig gå våren 2013 var det ju varmt ute och man slapp klumpiga vinterkläder och vinterskor....så juni är helt klart en bra månad att få barn!!!!

Jo juni är ok. Medan juli och augusti känns jättejobbigt, jag som tål värme rätt dåligt som ogravid. Känns som att sommaren inte skulle bli så kul för de två stora barnen plus att jag är rädd för problemen inom förlossningsvården på sommaren.
  • Solros78
    Anonym skrev 2014-08-24 11:58:25 följande:
    Så tänkte jag också när vi började försöka att jag ville ha inom vissa månader, men nu efter lång tids försök, så får det komma mitt i högsommaren eller på julafton, bara vi kan få lyckas. smile4.gif   Hade jag inte fått ma i Juni, så hade vi haft BF i slutet av Januari, blir inte kul när den månaden kommer sen.
    Jag kommer inte ens vara gravid när bf för mf nr två kommer nu i september. Men det går inte att fundera på de dagarna känner jag, jag deppar nog lite konstant över detta så datum hit eller dit gör ingen skillnad.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-08-25 10:34:42 följande:

Hej! Vet inte om det finns nån kvar här som man känner igen. Vi fick missfall i november föra året och gjorde ett misslyckat ivf som egenbetalande i påskas. Precis innan sommaren sa läkaren att jag måste gå ner 14 kg för att få göra ett försök till. Så sommaren har varit präglad av dieter och massiv träning och nu har jag gått ner kilona och till nästa mens får vi börja med hormonerna :)

Men åh vad duktig du har varit, superbra kämpat!

Själv känns det mest som att jag tröstäter och går upp i vikt och kanske därför jag har problem med ägglossningen också...

Jag har ju hängt här hur länge som helst nu, verkar aldrig bli gravid. Ska köra pergotime nästa månad för att få fart på ägglossningen.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?