Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Solros78 skrev 2014-07-03 09:02:06 följande:
    Jo det är ju det jag ältar mest. Avskyr när det händer, då får jag ju inte ens chansen att försöka liksom.
    Och ladda batterierna till nästa månad:)
  • karro 2014

Hej tjejer!

Idag är jag super lycklig, fick idag tillbaka min första mens efter mitt ma jag hade i början på maj. Låter konstigt att längta efter den, men är så otroligt glad att min kropp har återhämtat sig, det tog ett tag kan man säga, 10 veckor...så den var efterlängtad.. !!!

• karro 2014
    KnytetsMamma skrev 2014-07-21 07:14:31 följande:

Har ni jobbat eller stannat hemma när er missfallsblödning börjat? Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra, jobbar onsdag och torsdag denna vecka. Mina blödningar började i lördags och är fortfarande sparsamma. Men har ju också läst om folk där det plötsligt forsar ut blod och det är inte så kul om det sker på jobbet (jobbar i butik och står och går hela dagarna samt kan inte gå på toaletten när jag vill utan bara när det är lugnt med kunder). 
    Hur hade ni gjort eller hur gjorde ni när ni var i den situationen?

Jag var sjukskriven hela maj månad, mitt ma var väldigt utdraget.
  • karro 2014

Vilket sammanträffande, om min äl kommer som vanligt så har jag den på måndag. Så nu kör vi:)

Vi är ju tyvärr bortresta från lör-sön, skall till sambons släkt i Skåne och sova över... Så när vi är där kan vi ju inte mysa.....

Blåsippan84 skrev 2014-07-21 21:25:16 följande:

Så skönt med detta forum att stötta varandra. Här har jag äl om ca 1 v. Tänkte satsa stenhårt denna gång. Köra varannan dag. Ska få till det ikväll. Ska väl säga att jag är allt annat än sugen. Ej sovit natten till idag och hemma 17,30 efter jobbet och maken kom hem 20,30. Får väl se om vi orkar. Gahh. Börjar också bli helt less på detta. Ladda Om Och ladda om. Hur länge ska man orka!!!

• karro 2014
    Blåsippan84 skrev 2014-07-21 22:29:31 följande:
    Jag är bortrest med en kompis mån-tis nästa v och lör-sön har vi min syster med familj sovandes hos oss. Får pricka in fre och sön om vi orkar. Haha. Trött man är då smile4.gif
    Haha ja d kan jag tänka mig, men vi ger inte upp!! Utan nu satsar vi på bebis 2015????
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-07-21 22:32:25 följande:
    Haha ja d kan jag tänka mig, men vi ger inte upp!! Utan nu satsar vi på bebis 2015????
    Skulle vara en glad gubbe o inte???
  • karro 2014
    stjärnasomärdin skrev 2014-07-21 22:42:39 följande:
    Bebis 2015 it is!!!
    Jajjemen, nu kör vi:) !!!!!
  • karro 2014
    Jenn86 skrev 2014-07-23 09:07:30 följande:

Var på efterkontroll nu på morgonen och allt såg bra ut! Allt har kommit ut, hon sa att lite "skvätt" kan vara kvar men ingenting att oroa sig för. Fått klartecken vad gäller både oskyddat sex, bad (både badkar och sjö/hav) och tunga lyft, vilken är bra då vi flyttar på lördag. Känner mig så lättad!
       Hon sa att vi kan börja försöka igen när vi känner för det, och att om jag går ner lite mer i vikt (gått ner 11 kilo senaste året vilket förmodligen hjälpte mig bli gravid äntligen) så borde det inte ta alltför lång tid innan jag blir gravid igen! smile1.gif

Vad härligt o höra:)

Är du mycket överviktig? Jag har ett BMI på 31 o behöver att gå ner jag med!
  • karro 2014
    Jenn86 skrev 2014-07-23 09:31:12 följande:
    Ja, mitt BMI ligger nog på 33 tror jag.
    Lite off-topic men jag är nyfiken.. Vad har du för stl på kläder? Det verkar variera väldigt på människor som har precis samma BMI vilket jag tycker är lite intressant!
    Själv har har stl 44-46 efter viktnedgången.

Efter flytten ska vi börja försöka bli gravida igen. Jag är rädd att det ska ta jättelång tid innan det blir något, men jag hoppas förstås att det ska ta sig på en gång!
    Ah okej, el jag har 32 i BMI nu.. Gått upp i vikt:(( jag har dem storlekarna jag med o är ganska lång 177cm lång!

Skall med gå ner i vikt men har inte haft ork och lust sen mitt ma..

Kan säga såhär att jag gick ner i vikt under ett års försök att bli gravid, blev då gravid två ggr, men båda ggr slutade de tyvärr i mf/ma ( blev gravid utan någon mens i mellan)
  • karro 2014

Måste fråga er en sak, hur gör ni runt äl? Myser ni varje dag, varannan dag el hur gör ni? Jag skall ha min äl på måndag (men började redan få blinkande gubbe igår på testet) och känner mig super stressad över att missa äl, jag o sambon är bortresta lör-sön vilket gör att vi inte kan mysa till de.. Vill inte gå runt o tänka på detta men det är d ända som går runt i mitt huvud just nu:(

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?