Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-01-16 03:27:06 följande:

Det blev ingen augustibebis heller:(

I tisdags fick vi se ett hjärta slå och inatt var det över. Känns så orättvist. Haft så många missfall nu ( tre) så jag har tappat självförtroendet. Kroppen sviker en liksom. Ver inte om jag vågar försöka igen ... Det kanske är försent? Jag kanske är för gammal (38) ..? Är så ledsen!

Men nej:(. Så orättvist!! Många kramar
  • Blåsippan84

Välkommen

Beklagar verkligen detta. Hur brukar din menscykeln annars vara? Sa gynekologen något om det vid sista besöket? Hoppas kroppen återställer sig snabbt:)!

• Blåsippan84

Vet att många skrivit om olika kommentarer folk ger efter mf och idag fick jag verkligen som ett slag i ansiktet när jag var hos dr.

Var där för hudproblem som blivit mer nu efter mf. Fick sen träffa en ssk. Visade sig att vi hade gemensamma gamla kollegor. Hon var jätte rar. Efter vi hade pratat lite "privat" kom vi åter in på hudproblemen. Sa att jag varit gravid men slutade i mf i dec. Då utbrister hon "åh jag är gravid i v 14" hur glad som helst. Förstår att hon säkert var skit glad för det å nyligen varit på ul. Men då kom jag på att jag hade varit i samma v om det hade gått vägen. Det gjorde min em ska jag säga.

• Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-01-17 20:36:52 följande:

Liten blodblandad flytning ikväll.. äl + 9. Vad kan det betyda :(

Nid blödning:)?
  • Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-01-17 21:00:16 följande:

Nu blev jag plötsligt väldigt nervös..kommer säkert inte va nåt ändå så vill inte hoppas:/
    När har du BIM? Har ni "försökt" denna mån? Min BIM är 28/1 tror jag. Första gången jag använt äl test. Försöker inte tänka på det för mkt men kommer nog ändå bli ledsen när mensen kommer:/
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-18 09:55:22 följande:
    Hur ska man veta om allt kommer ut och om man behöver medicinsk hjälp? Jag blöder liksom konstant nu, ungefär som vid mens, men inga klumpar än så länge. Men samtidigt har ju mitt avstannat så tidigt, det syntes ju inte ens något foster på vul, så jag vet inte hur mycket klumpar som kan finnas?
    Verkar vara så olika hur rutinerna är i landet. Till mig (bor i Östergötland) sa de att kroppen brukar lösa detta själv men blöder du mer än 1 v så hör av dig då kanske du måste in å skrapas.

Blev dock tvungen att åka in akut pga feber för de trodde det var infektion efter mf. Då gjordes vul å allt såg bra ut efter 1 v. Annars hade jag ej fått någon kontroll vid mf.
  • Blåsippan84
    Mommy1986 skrev 2014-01-18 21:49:06 följande:
    28/1! En evighet kvar till dess!! :D
    Samma dag som mig då:)! Fick ni till det vid äl;)? Detta var första gången som vi verkligen försökt göra barn. Maken jobbar i Sthlm så vi kommer ha svårt att pricka äl. Men denna v var han hemma pga jobb då vi lyckades sexa till det flera dagar på raken;). Men nu är det väääntan
  • Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-01-18 22:09:57 följande:

Till mon stora glädje kom inte ägglossningen idag som jag befarat! Nu håller vi tummarna för att den ska komma imorgon så vi kan åka och inseminera på måndag :)

Håller tummarna:)!!
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-01-19 08:24:34 följande:
    Men jag blir inte gravid just nu ändå eftersom jag precis fått mf. Jag har tänkt köra pulver i 2-3 veckor bara och sen fortsätta med vanligt men nyttigt ätande.
    Jag kan rekommendera 5:2. Kört det i två v och gått ner 3 kg. Första v visste jag inte riktigt hur jag skulle lägga upp dagen med kcal. Men då märke jag att för mig passar det att äta mindre mål så jag inte blir hungrig mellan målen. Tänkt testa i 4 v så får vi se:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?