• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

sowe81 skrev 2013-11-19 19:54:06 följande:
    Spännande! Hur var det för dig, är det första äl efter mf?
    Jag har börjat testa med stickor men de var helt blankt idag. Förr hade jag äl på dag 10-11 o om kroppen fattar galoppen blir ju äl i helgen. Blir mkt mys i helgen!
    Tror det blir första äl. Tempar ju och första låg tempen ganska högt ett tag. Hade lite småblödningar ett par dagar efter att jag slutat blöda efter mf och tror att det kanske var mensen för tempen sjönk i samband med det. Har nu haft låg temp i typ 1,5 v vilket innebär att det borde bli äl till helgen om min teori stämmer, Tycker det är lite äl-flytnignar nu så jag håller tummarna för att kroppen håller på att förbereda sig. Jag brukar ha äl dag 15.
    http://www.fertilityfriend.com/home/2775b6 
    SaandraR skrev 2013-11-19 19:47:33 följande:

är detta ett positivt äl test?
    Pos
    E2012smamma skrev 2013-11-19 19:54:52 följande:
    Men kan man köpa fler till CB?
    Hittar ingen info om det....  
    Tror inte det. Tror man helt enkelt får köpa ett nytt paket.

• 0fia
    Amoureux skrev 2013-11-19 15:45:55 följande:
    Jag har fått två missfall på raken...Rynkar på näsan Vi ska försöka igen.....
    Fy vad tråkigt! Välkommen att kämpa vidare här tillsammans med oss
  • 0fia
    sowe81 skrev 2013-11-19 20:13:59 följande:
    Hur långt innan brukar du känna av äl-flytningar? Jag har inga känningar ännu. 
    Vet nog inte egentligen. Hade bara en äl (som jag vet om) mellan förra barnet och den här graviditeten och innan dess kommer jag knappt ihåg. Igår var det "spår av" äl-flytningar men jag känner att det kanske var önsketänkande. Nu har bebisverkstan startat på riktigt dock. Nu ser vi till att det verkligen blir mys trots att vi är trötta. Äl-test neg idag på morgonen. Tror det blir pos först fredag lördag någonting. Tempen borde då gå upp på sön-mån. Maken skrattar åt mina teorier men stöttar mig 100%  
  • 0fia
    Solros78 skrev 2013-11-19 22:40:08 följande:
    Jag väntar väl på bim men försöker nog förtränga det så mycket det går, vill inte börja hoppas och fundera mer än nödvändigt...
    Gör ni rätt i! Vi gjorde också så. Hade haft klara flytningar i två dagar, myste på men då kom det brunt. Enligt min nya teori var det mensen som kom eftersom det stämmer bra med tempen. Ny har det inte kommit något brunt på 2-4 dagar och nu har vi myst på igen och flytningarna är klara även idag. Så lättad!
  • 0fia
    Amoureux skrev 2013-11-20 09:56:21 följande:
    Ja jag tror också jag läste det någonstans..
    Vi ska hålla tummarns!! Glad 
    Det finns nog en anledning till att de inte vill att man säker hjälp förrän efter 3 missfall. 2 är nog ganska vanligt medan 3 inte är så jättevanligt.

• 0fia
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2013-11-20 15:56:37 följande:

Nja, men vill inte tänka på det. ... eller snarare vågar inte tänka på det....

Har BMI i morgon, om jag räknar med min gamla cykel, men den stämmer säkert inte efter MF:et... Så jag tänker ligga lågt länge, länge! Jag vet ju från mina tidigare 5 mf att dagarna kan vara helt ur led efter mf, och detta är första gången jag går igenom ett medicinskt mf, så då har jag än mindre koll!

En fråga: Går tempen upp när man närmar sig mensen? Jag är tokvarm idag! Men har märklig vit flytning (urs, vad otäckt det lät!)  

Är ap-trött, men har jobbat som en tok de senaste veckorna. Så, det tyder tyvärr inte på annat än jobbet smile4.gif

Kram!  
    Tempen går upp efter äl. Om man är gravid fortsätter tempen att vara hög.
  • 0fia

Soklart positivt äl-test idag Äntligen!!! Det blev mys i förrgår och igår. Idag hinner vi inte (vi träffas knappt) men imorgon då jädrans. Hoppas hoppas hoppas!!!!!

• 0fia
    F89 skrev 2013-11-21 17:57:03 följande:

Har aldrig sparat ett ÄL-test förut men here we go! Tycker ni att det ser ut som att det ökar, och kanske viktigare - blir det gamla testet svagare för att det är sen igår? phpWjcXNJ17851.jpg

Ser ut som att det ökar. Jag har ju sparat och tycker inte ändrar styrka för att de är gamla
  • 0fia
    F89 skrev 2013-11-21 18:07:10 följande:
    Ditt testande inspirerar mig ; ) tänkte att det är ett bra sätt att jämföra med att spara testen ; )
    Skönt att höra. Lite knäppt är det nog men som sagt kul att jämföra och analysera
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?