-
Jag hade tänkt nu efter nästa mens men blev lite tveksam. Eftersom det är sån ökad risk för tvillingar så vill jag ju helst låta bli, och jag borde ju få äl nästa månad eftersom jag har två månader utan (så har mönstret varit tidigare). Så jag tror jag väntar en cykel till.Blåsippan84 skrev 2014-07-31 21:51:48 följande:Skönt att få hjälp!!! När ska du börja? Håller tummarna!!
-
Tack! Vet knappt om jag vågar då tvillingar bara inte får ske dock...JhjärtaK skrev 2014-07-31 22:22:27 följande:Japp! Vår dotter blev till mha en kur pergotime, den första . Vi var också oroliga för tvillingar, speciellt då de inte kollade antalet blåsor på mig men där fanns bara en och kollar de så är det ju jättebra för då ser de hur många som håller på att mogna. Hoppas att pergo blir lika lyckosamt för er som det var för oss!
-
Jag hade tänkt nu vid nästa mens om två veckor men funderar på att vänta en månad och se om ägglossningen dyker upp ändå...Hannah8401 skrev 2014-07-31 22:47:04 följande:
Jag har också använt pergotime. Blev inte gravid på någon kur men på cykluser efter. De kan ha effekt månaden efter.
När mensen kommer om ca 10 dagar ska jag ta en kur igen. Har inte fått någon äl än efter mitt missfall. Kroppen glömde visst hur man gjorde. ...
när startar du din kur?
-
Jo jag sa att jag brukar ha äl dag 10-11 och då sa han att jag skulle komma dag 12. Annars skulle jag kommit dag 14... Så jag förstår inte helt...KnytetsMamma skrev 2014-08-01 09:29:49 följande:
Jag har ju inte egen ägglossning så jag hade första vul på dag 12, då hade vi sexförbud innan dess för att säkerställa att det inte fanns för många äggblåsor. Men om du brukar ha tidig äl borde man ju kolla tidigare i cykeln. Fast å andra sidan äter man ju pergotime till och med dag 9. Men prata med din gyn.
-
Men åh, wow, vad roligt, stort grattis till dig!!mom in the city skrev 2014-08-04 06:47:38 följande:
ÄL+11 idag och morgonens chock, jag har har plussat!!!!!
Tog ett test bara för att få veta redan nu att det inte blivit något den här månaden heller och slippa ta besvikelsen när mensen kommer men döm om min förvåning när det var två streck på stickan. Herregud, är helt ställd..... Snälla lilla frö, stanna nu och låt det bli tredje gången gillt för oss!
-
Du och jag har verkligen följts åt i allt så här långt, skulle gärna följas åt igen med ett plus snart.mom in the city skrev 2014-08-04 09:09:38 följande:Tack snälla!
Började först försöka i juni förra året. Blev gravid i september men fick MA i december, blev gravid direkt igen men fick mf i slutet av januari. Tog en paus i försökandet på knappt tre månader så nu har vi försökt sen maj.
Har haft problem med oregelbunden cykel sen senaste mf och har inte känt av ÄL så som jag brukar men den här månaden var det första gången sen januari som min ÄL kändes faktiskt helt normal och nu blev det ju ett plus. -
Tyvärr inte, bim om typ en vecka men med en månad utan äl så känns det inte spännande...mom in the city skrev 2014-08-04 11:23:44 följande:Tack! Ja det vore ju jätteroligt om vi kunde följas åt.
Hur går det för dig? BIM eller ÄL snart? -
Jag har fått pergotime utskrivet men jag är så jäkla rädd för tvillingar att jag knappt vågar börja med dem...mom in the city skrev 2014-08-04 20:22:07 följande:Så tråkigt, då förstår jag att det inte känns så spännande. Har du fått något svar på varför cykeln strular?
-
Ja det är de siffror jag också läst.JhjärtaK skrev 2014-08-04 21:58:09 följande:Har för mig att "risken" är 1/10 om man inte kontrollerar med VUL antalet mognande äggblåsor istället för 1/100 utan pergotime. Men läs i bipacksedeln, har för mig att det står där.
Hur kommer det sig att du är så rädd för att det skall bli tvillingar?
Vi har redan två barn och maken har varit mycket tveksam till en trea. Tvillingar skulle vi inte orka, inte ha plats för och jag tvivlar på att vår relation skulle orka det. -
Jo om det hade varit första eller andra graviditeten hade tvillingar varit ok. Men inte nu.karro 2014 skrev 2014-08-04 23:08:57 följande:Varför är du rädd för att få tvillingar? Man får väl vara glad för de man får :) ?