• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-07-24 20:22:08 följande:

Måste fråga er en sak, hur gör ni runt äl? Myser ni varje dag, varannan dag el hur gör ni? Jag skall ha min äl på måndag (men började redan få blinkande gubbe igår på testet) och känner mig super stressad över att missa äl, jag o sambon är bortresta lör-sön vilket gör att vi inte kan mysa till de.. Vill inte gå runt o tänka på detta men det är d ända som går runt i mitt huvud just nu:(

Vi myser inte, vi har sex.

Vi kör de flesta månader (när vi orkar) på sex varannan dag från att jag börjar testa med ältest och sen sex den dagen ältestet är positivt och ev dagen efter. Senare än så är ju ingen vits eftersom ägget lever max ett dygn efter äl och ofta mindre än så,
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-07-26 22:55:22 följande:

Idag fick min svåger och svägerska sin bebis, ca två veckor för tidigt. Räknade snabbt ut att våra barn kunde ha fötts med bara två veckors mellanrum. MEN, jag är så glad för deras skull och han car så söt och ljuvlig att hålla i. Längtar som en galning tills det är våran tur! Nu har jag gått ner hälften av dom 14 kilo jag måste för att få göra ett till ivf. Så jag fortsätter äta min torra kyckling i några månader till.

Vad bra du kämpar, heja dig!
  • Solros78
    Alvisen76 skrev 2014-07-27 01:49:03 följande:
    Nej inte mkt. Det är en konstig blödning. Varannan dag ingenting alls nästan. Sedan får jag ont i magen och det krampar och jag mår illa. Då kommer det ut mängder. Sedan när jag blött massa, mår jag bra igen och dagen efter allt bra. Sedan börjar det om dagen efter. Så har det hållit på i 15 dagar. Jag har ingen feber, så det kan inte vara infektion. Otrevligt är det. Speciellt de dagar där det kommer mkt. Mest av allt för att jag bara vill få mens igen och ägglossning. Vill försöka igen smile4.gif  

Så rädd att det ska vara något fel därinne så att det inte läker, så jag inte kan bli gravid igen smile4.gif .
    Men ring gynakuten/vårdguiden idag och fråga om det är normalt?
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-07-29 20:23:47 följande:

Hur går det för er tjejer? Äl BIM snart?

Här går det väldigt trögt. Verkar som att äl hoppat över för andra månaden i rad. Blir sjukt less. Är på dag 13 idag och brukar få utslag dag 10-13. Ska testa några dagar till dock.
  • Solros78
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-30 05:54:57 följande:

Kanske en dum fråga, men kan man ha äl-sekret även om inget ägg släpper?

Använt mig av ägglossningstester (morgon och ibland på em) i 8 dagar varav 7 dagar visat en stegring med blinkande gubbe, har aldrig fått någon fast gubbe. Haft äl-sekret i några dagar men igår var de mycket till skillnad för några dagar sedan, plus att jag hade lite div buksmärta. Kan detta ha varit äl även om inte testerna visar så?

Förrra månaden hade jag både flytningarna och ömt men ändå ingen äl enligt testerna. Trist!
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-07-30 08:09:15 följande:
    Men!! Har du haft så tidigare? Pratat med någon läkare om det? Kram
    Ja min äl har väl alltid hoppat över ibland men nu är det fyra av sex månader utan äl senaste halvåret. Typiskt nog hade jag fin äl och alla prover bra den månad jag var hos gyn och kollade upp detta.
  • Solros78
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-30 11:08:35 följande:
    Okej, vet inte riktigt om jag gjort fel med mina äl tester, eftersom några dagar har jag bara testat på morgonen, vissa dagar morgon o middag, el vet du om d spelar någon roll?
    Jag har alltid kört cb digital och enbart kört morgontestning.
  • Solros78
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-30 12:39:26 följande:
    Aha okej har de lila testet, jag har ju tagit både morgon & middag för d mesta.. Någon dag har jag bara tagit på morgonen. Så då kanske den vart missvisande då? För jag har fått ett negativt test (dag1) sen har jag haft en blinkande gubbe både morgon och middag sen dag 2-13 (idag då)
    Blinkande gubbe mäter ju ett hormon (östrogen har jag för mig) och fast gubbe mäter lh-nivån.
  • Solros78

Ny har jag pratat med gynläkaren på Sophiahemmet som jag var hos i våras och jag ska få pergotime utskrivet för att få fart på ägglossningen. Någon som använt den medicinen?

Jag är sjukt nojig för tvillingar, vi skulle inte fixa det, men man gör ett ultraljud för att kolla mängden blåsor.

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-07-31 21:05:50 följande:
    Jag åt pergotime för första gången i maj i år eftersom min ägglossning inte ville komma igång efter avslutad amning. Blev gravid på första enkelkuren men graviditeten slutade tyvärr i ma, ska på efterkontroll imorgon bitti och hoppas då på att allt blött ut och att jag sen får börja med pergotime igen. Låter seriöst att de kollar med vul, det gör min gynläkare också, tillåter max två större äggblåsor.
    Men på vilken dag är rimligt att de kollat med vul. Jag brukar ha äl ca dag 10-11, ska boka vul till dag 12, är inte det lite sent? Då har man ju redan haft sex några gånger och för sent att inte ha sex om det är många ägg på G? Är inte två blåsor också för många om man inte vill ha tvillingar?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?