• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Anonym (Osäker) skrev 2014-07-14 20:25:30 följande:
    Oh, okej.. vad tråkigt! Hur länge sen var detta om jag får fråga? Och hur har det gått med de nya bebisplanerna? :) 

Jag måste bara få detta klart för mig.. har läst överallt om dessa "klumpar" man ska få, och att dessa inte går att ta fel på. Jag tror dock inte att jag fått några såna? Än så länge kanske det är för tidigt.. blödningarna började sakta i lördags eftermiddag, och har som sagt hållt i sig (snarlik mens) typ, men inte riktigt lika mycket. Sen kanske jag inte var tillräckligt långt gången heller för att det ska bli så pass.. vad vet jag - som sagt, jag är verkligen hur förvirrad som helst angående detta! 
    Mitt andra mf, som var redan i v 5-6 var aldrig några klumpar så det veror nog helt hur långt gången man var.
  • Solros78
    Anonym (Osäker) skrev 2014-07-14 20:29:10 följande:
    Jag har bott i Norrköping, men bor nu i Stockholm.. går inte att komma in på gynakuten här heller. Man kanske får göra så.. ljuga ihop att man har feber eller väldigt ont kanske? Trodde ju aldrig i min vildaste fantasi att det skulle vara såhär att bli gravid. En väldans massa osäkerhet, oro och inte någon direkt stöttning och förståelse från sjukvården. 

Kramar! 
    Som sagt, jag åkte till gynakuten på KS Solna en gång och DS en gång (båda senaste året). Bara åka dit och bereda sig på att vänta. KS har bara öppet dagid men superbra bemötande där.
  • Solros78
    mom in the city skrev 2014-07-14 21:08:20 följande:
    Nu i juni var det ett år sen vi började försöka. Då var det också BF med det första missfallet, det andra hade BF i september.

Jag har också funderat på det där med att söka hjälp men jag undrar hur mycket hjälp man egentligen får? Det känns som att man får hjälp antingen om man inte blir gravid alls eller om man haft tre missfall i rad och vi faller liksom mellan stolarna. Jag tänker väl att om inget hänt efter sommaren och om kroppen fortsätter vara oregelbunden så ringer jag gyn och hör efter. Jag borde ju åtminstone kunna få någon slags koll eftersom kroppen är helt ur fas.

Jag tror också att jag har ÄL, känner ju av lite grann men inte alls som förut. Sen har jag ju läst att dagen för ÄL kan variera men att tiden mellan ÄL och mens ska vara konstant och det är är tvärtom för mig. Har alltid ÄL på dag 16 men mensen kommer allt mellan 11 och 18 dagar efter ÄL.
    Jag gick ju privat och fick blodvärden kollade, sköldkörtel och äl. Och allt såg bra ut. Och ändå sitter jag nu och väntar på mensen efter en månad då det aldrig kom någon äl. Sjukt tröttsamt.
  • Solros78
    Tinnis skrev 2014-07-14 22:25:09 följande:

Idag har varit en tung dag. Jag började tro att jag var gravid. Mensen två veckor sen, förmodligen pga stress inför operation, och igår tog jag ett gravtest där man kan se ett svagt streck. Alltså, jättesvagt. Men idag kom mensen. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska må apkasst och bli sjukskriven. Magen är i uppror, försökte ta en promenad, men (dethär är så äckligt) började "läcka" för jag hade ingen toalett i närheten. Och det värker där de tog bort äggledaren. Jag kan stå ut med att det är såhär när jag har mens, jag kan verkligen det, men jag kan inte stå ut med att denhär sjukdomen kan leda till att jag kanske inte blir gravid igen.

Och idag hade jag BF med barnet som aldrig blev.

Jag har gråtit så mycket idag.

Stor, stor kram till dig!
  • Solros78

Spjälsängen står kvar i treåringens rum sen han fick stor säng i vintras. Vill ju inte packa ner den i onödan liksom. Men så sa femåringen ikväll att "mamma den är ju för bebisar, vi måste sälja den"... Jag som precis fått mens nu, jättekul att höra...

• Solros78
    Blåsippan84 skrev 2014-07-17 22:27:37 följande:
    Kramar!!! Min 5 åring vill inte sälja sin trehjuling för NÄR han ska få syskon. Och det verkar ju inte ta sig smile4.gif . De små 5 åringarna tänker och resonerar. Jäkla skit mens!!! Kram
    Tack! Det känns ju som att ju längre tiden går, desto mer otänkbart blir det för omgivningen att man vill ha en trea. Men ens egen längtan blir bara mer och mer desperat.
  • Solros78
    Kirsten skrev 2014-07-18 07:56:53 följande:
    Jag vill inte vara den men tror mig ha läst att grapefrukt kan öka risken för bröstcancer, så det är en avvägning det där.

Annars tänker jag på er tjejer och hoppas det är er tur snart. För er som inte vet blev jag gravid på 7:e försöket efter mf, så ge inte upp! Är imorgon i vecka 15:)
    Jag är nog på ungefär sjunde försöket efter mf nr två, segt som sjutton. Men lever på hoppet att plötsligt händer det! Men är så sjukt stressaad över släktresan till Italien i juni nästa år som jag inte vill missa för allt i världen så jag vet inte hur vi ska göra om jag inte blir gravid den här månaden eller nästa (dvs senast bf i maj).
  • Solros78

Ni vet min stress över den planerade familjeresan i juni nästa år. Idag får jag plötsligt höra att den inte kommer bli i juni då flera är upptagna då och man diskuterar både påsk och juli som alternativ. Och det kommer inte bokas förrän i höst. Förstå vilken lättnad! I höst vet man ju statusen på ev graviditet eller icekgraviditet och kan vara med och styra. Sååå skönt!

• Solros78
    stjärnasomärdin skrev 2014-07-18 19:59:11 följande:
    Åh vad underbart, vilken bra nyhet! Vi har en resa bokad i februari och är i valet och kvalet när vi skall starta bebisverkstan...vill inte vara för långt gången!
    Ja grymtskönt. Jag vill verkligen inte riskera att missa den resan. Vi har en resa bokad i november också och den bokades först när vi visste att det inte skulle vara aktuellt att vara höggravid då.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-07-22 12:05:05 följande:

Ni som fått cytotec för att sätta igång era missfall, hur snabbt efter ni tog tabletterna började det hända saker? Nu är det fyra timmar sedan jag tog 4 cytotec vaginalt men absolut ingenting har hänt, blöder nästan mindre än innan jag tog tabletterna :( känns hopplöst för jag vill bara att det ska vara över nu.

Fick tabletter en fredag, hände inget alls. Fick nya tabletter på måndagen och då tog det tre timmar så var allt klart, typ.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?