• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-07-03 09:58:08 följande:
    Det blir starkare och starkare tills den glada gubben kommer, därefter avtar det i styrka!
    Jagvet att jaganalyserat strecket någon gång när jag haft glad gubbe men inte tyckt strecket varit så starkt men nu undrar jag.

Jag har så ont nu i äggstockstrakterna och strecket var halvstarkt i morse men testet negativt att jag verkligen inte blir klok på kroppen. Senare än dag 13 (som det är idag) har jag aldrig fått utslag förutom efter mf.
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-07-03 10:23:35 följande:

Har lämnat nytt blodprov idag, hoppas det visar bra värden för min sköldkörtel, så vi kan börja försöka snart igen. håll tummarna. smile1.gif

Jag håller tummarna för er!
  • Solros78
    F89 skrev 2014-07-03 12:14:07 följande:
    Så var det för mig med i januari.

Jag höll på att bli galen och jag vågade inte inte ha sex när jag kände symptomen så tydligt men samtidigt var inte testet positivt, testade två gånger om dagen sista dagarna. Vi fortsatte ligga och till slut kom gubben. Håller tummarna att det är detsamma för dig!
    Vi försöker ha sex varannandag nu, så det borde ju inte göra så stor skillnad om testerna missar även om det faktiskt är äl, men man vill ju ofta ha sex en extra gång just när det är ändå och det missar man ju om inte testet funkar.
  • Solros78
    Bebisfabriken skrev 2014-07-04 06:46:47 följande:

Hej alla, känns som en evighet sen jag skrev här inne. Fast det är Max några veckor kvar. Men jag hoppas det är så bra som det kan vara med er gamla och alla nya.

Tänkte uppdatera lite om vad som händer, jag tränar på och kämpar med dom 14 kg jag måste gå ner för att få fortsatt hjälp. Nu har gått ner 5.8 kg, så det får framåt! Men jag börjar bli lite trött på att träna varje dag och på att varje dag ha träningsvärk. Men det är bara att stå ut :)

Vad duktig du är som kämpar så!
  • Solros78

Nej det blir nog ingen äl den här månaden. Jag börjar känna hopplöshet inför att få fler barn, månaderna bara går och det händer ju inte. Jag kanske är för gammal. 14 månader totalt och sju månader sen senaste mf. Usch, jag behöver ganska börja ställa in mig på att det är kört. Den här resan jag skrev om i juni nästa år stressar mig också, jag kan bara inte tänka tanken att missa den så det innebär flrmodligen ett par månaders paus oavsett när man kommit till de månader som innebär barn juni -augusti.

• Solros78
    mom in the city skrev 2014-07-04 12:29:25 följande:

Här kom mensen idag, flera dagar tidigt, jäkla skit! smile4.gif Trodde dessutom att cykeln hade stabiliserat sig efter missfallen men det hade den visst inte, senaste månaderna har den varit allt mellan 27 och 34 dagar.

Känns så hopplöst, hade BF vid midsommar med första missfallet så skulle ju definitiv ha fått en bebis nu om det gått bra men så sitter man här utan ens ett plus på stickan....

Usch så trist! Vet precis hur det känns!
  • Solros78
    Anonym (Osäker) skrev 2014-07-14 15:12:33 följande:

Här har vi en till som precis fått ett ev missfall.. började i Lördags och ska ha varit i vecka 7, men misstänker att fostret stannade av redan i vecka 3-4 eftersom clearblue visade fel veckor mot senaste mensen. 

Som vanligt är sjukvården istadig och tycker det är onödigt att komma in. Så nu vet vi inte alls vad som händer. Förmodligen ett missfall, men ska man behöva vänta i flera veckor på ett ul i "rätt vecka i graviditet" för att dom inte tror på att det skulle kunna vara ett missfall? Om inget annat blir det att göra ett nytt gravtest om ett par veckor. Var första graviditeten för mig och sambon. Oplanerad .. men har bestämt oss för att göra ett försök så fort tillfället ges :) 

Man kan åka till gynakuten och gör vul, de har varit väldigt trevliga i bemötandet. Bara man är beredd på långa väntetider.
  • Solros78

Jag sitter och tittar på Victoriadagen. Mark Levengood gratulerar M och C till bebisen och säger att de (syftar på alla kungabarnen) får så fina barn och menar att de ska "keep them coming". Säkert kul för Victoria och Daniel att höra som med all säkerhet jobbar stenhårt på syskon men verkar ha väldiga problem på den fronten...

• Solros78
    Anonym (Osäker) skrev 2014-07-14 19:55:34 följande:
    Jo, vi har försökt få tag på dom, men här måste man gå genom 1177, och dom vägrar att släppa än vidare. Finns alltså inget nr man kan ringa till för att komma direkt till dom. 
    Nej men så är det här i Stockholm också men man kan ändå åka till gynakuten och sätta sig i väntrummet. Det gjorde jag. 1177 avrådde allt de kunde men på KS var de världens snällaste.
  • Solros78
    Jenn86 skrev 2014-07-14 19:57:14 följande:

Har blödit sedan i torsdags, fick bekräftat MA i lördags och ska på efterkontroll för att se att "allt kommit ut" nästa onsdag.
    Det jag undrar nu är om det finns någonting jag kan göra för att allt ska komma ut fortare? Fysisk ansträngning t.ex.? Gå i trappor? Eller är det bara att vänta ut det?
    (Embryot klarade sig inte längre än femte eller sjätte veckan)

Har hört att fysisk aktivitet är jättebra i det läget!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?