• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Anonym skrev 2014-07-03 17:38:02 följande:

Ja sorry bergära. Nä det blir man tyvärr inte här :( men tror ni att man kan fråga? Skrapades den 28 april. Fick gravid den 4 juni :)

Klart du ska fråga! Annars går det ju att vända sig privat också.
  • F89

Jag fick också MA. Mina symptom försvann i vecka 9 och då gick jag på ett privat ultraljud som visade att graviditeten avstannat i V 5-6. Blev ombedd att vänta en vecka för att vara säker på att det ont bara var väldigt mycket tidigare än jag trott. Därefter lades jag in för skrapning.

• F89
    Alvisen76 skrev 2014-07-16 21:45:36 följande:

Är det normalt att ha ont ett par dagar efter en skrapning. Hemsk mensvärk som kommer och går. Som stundom är så otäck att kallsvetten sipprar fram ? Men som emellanåt lugnar ned sig ? Jag hoppas på det.. har ingen barnvakt i natt. Ingen sambo heller. Jag är särbo.. Kan man få rester kvar efter skrapning ?

Jenn86. Det lät som en mardröm! Min rädsla för samma sak, gör att jag blir lite rädd för att bli gravid. 

Tack för svar! Jag tror inte jag tillhör kategorin som behöver det då. Jag tror jag har en normal lutealfas.. tror iaf. 
    Jag hade precis sån värk i nästan en vecka efter min skrapning. Läkaren sa till mig att t maxdos alvedon så det gjorde jag tills min mage sa ifrån.

Efter en skrapning gör de VUL för att konstatera att allt är ute (medan du fortfarande är sövd).
  • F89
    Alvisen76 skrev 2014-07-17 00:38:44 följande:
    Tack! Du lugnar mig smile1.gif Nu törs jag gå och sova. Efter en ipren. Kände aldrig så efter mina andra skrapningar.
    : )

Vetekudden använde jag väldigt mycket också den första veckan!
  • F89
    Anonym (maggan) skrev 2014-07-17 13:45:18 följande:

Hur går det för alla? Själv väntar jag på återbesök på sjukhuset den 13e augusti efter mitt missfall, ser allt bra ut så ska vi starta upp bebisverkstan igen, men dagarna går såååå sakta! 

Hur snabbt efter missfall kan ÄL komma, någon som vet på ett ungefär? Förstår att det är olika för alla men måste fråga ändå. Fick missfall för drygt två veckor sedan, slutade blöda för ca fem dagar sedan och har nu fått små vita flytningar, funderar på om det redan kan vara ägglossning? 

Har börjat äta Mitt val kvinna som är ganska omtalade, någon annan som äter dom eller har "erfarenhet" av dom? 

Lycka till alla som kämpar! 

Jag fick positivt ÄL-test 21 dagar efter min skrapning.
  • F89
    Alvisen76 skrev 2014-07-17 17:40:30 följande:
    Vad använder du för tester ? Nyligen gjort skrapning och tänkte köpa mig lite. Har aldrig haft sådana förr.
    Jag har alltid bara använt clearblues digitala, den rosa varianten. Då slipper man hålla på och tolka streck osv utan får en glad gubbe när ökningen sker : )

Har alltid testat med morgonurin och det har fungerat bra för mig!
  • F89
    Jenn86 skrev 2014-07-19 22:25:04 följande:
    Tack! Jag hoppas på det.
       Mitt mf/ma är inte riktigt över än då jag fortfarande blöder en del och hade i onsdags enligt VUL klumpar kvar som inte kommit ut än. Ska på efterkontroll på onsdag och är rädd att det kanske blir skrapning. Men det kanske inte är något att oroa sig för?
       Ni andra som gjort skrapning - hur har ni upplevt det? Fick ni välja mellan narkos och lokalbedövning?
    Jag fick välja mellan skrapning och tabletter och valde skrapning. Det är absolut ingenting att oroa sig för! Fick ta två tabletter vaginalt tidigt på morgonen och sedan åka in till sjukhuset, byta om och köras till operationssal. Blev sövd med narkos (det var jag lite nervös för eftersom det var första gången) vilket gick jättebra. Ena stunden var jag vaken och sen sov jag. Vaknade efter ca 45 minuter och fick en isglass och tens-apparat på magen. Kändes då som ganska stark mensvärk. Vi var hemma runt lunch och den dagen blödde jag en del, dagarna efter hade jag som lite blodiga flytningar men inte mer. Hade mensvärk i kanske upp till en vecka men det gick bort med alvedon och vetekudde. Fick ÄL igen efter 21 dagar och efter 4 månader var jag gravid igen. Nu är jag i vecka 27 : )
  • F89
    Liten ekorre skrev 2014-07-19 23:06:37 följande:

Jag har en liten fråga som jag hoppas att ni vet svaret på. Jag fick mf den 23 juni och fick neg på gravtesterna först för två veckor sen. Jag trodde det skulle dröja innan mensen kom igång igen, speciellt med tanke på att jag har oregelbunden och lågfrekvent cykel. Men igår fick jag oväntat en liten blödning och jag har haft bruna flytningar under dagen. Nu har det dock slutat. Vad var det? En "minimens", små mf-rester eller vad? :S

Det är ju egentligen omöjligt att svara på. Efter mitt MA och min skrapning så var min första mens brun och höll i sig i endast 24 timmar vilket den aldrig gör annars. En annan månad kom den mycket senare än vanligt och jag blödde enormt mycket. Kroppen är lite upp och ner efter ett missfall!
  • F89
    karro 2014 skrev 2014-07-24 20:22:08 följande:

Måste fråga er en sak, hur gör ni runt äl? Myser ni varje dag, varannan dag el hur gör ni? Jag skall ha min äl på måndag (men började redan få blinkande gubbe igår på testet) och känner mig super stressad över att missa äl, jag o sambon är bortresta lör-sön vilket gör att vi inte kan mysa till de.. Vill inte gå runt o tänka på detta men det är d ända som går runt i mitt huvud just nu:(

Vi har använt metoden som jag inte minns namnet på men där man börjar ha sex varannan dag från cykeldag 8, sen när man får positivt ÄL-test har man sex tre dagar i rad, väntar en dag och sen har man sex en dag till. Om man får positivt test dagen efter att man har haft varann-dag sex så kan det bli sex 4 dagar på raken.
  • F89
    Cayenna skrev 2014-08-14 15:20:00 följande:
    Hur långt har du hunnit nu?? Vill oxå Hoppas att min oxå var en lovande älblödning. Hur var din? Om du vill svara Min var bara en gång brun och i älflytning typ. Gått över 2v nu sen den kom. Börjar ju hoppas nu men hatar att testa neg. :-/ Ska fortsätta med bra kost och regelbunden motion ändå, tror det är bra för min kropp.
    Jag tror på bra kost och regelbunden motion.
    De gångerna jag har plussat har jag slutat äta socker helt och motionerat varannan dag (typ längre promenader eller kortare jogg).
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?